י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
סופג אש בתקשורת

האפיפיור מתלוצץ? "הגברת הזו בשם קוביד"

מנהיגם של מילוני הנוצרים בעולם סופג ביקורת קשה אחרי שנשמע לכאורה מתלוצץ ומכנה את נגיף הקורונה 'גברת קוביד', כשהוא והמקיפים לא משמשים דוגמה אישית ולא עוטים מסכות

האפיפיור מתלוצץ? "הגברת הזו בשם קוביד"
האפיפיור בביקור בישראל צילום: פלאש 90

במהלך נאומו השבועי בוותיקן, כשהוא רחוק ממאמיניו וללא מסכה, תיאר האפיפיור פרנציסקוס את מגפת הקוביד 19 כ'גברת' שיש לציית לה, אך הוא ועוזריו הקרובים ביותר לא עטו מסיכות.

פרנציסקוס התנצל בפני המאמינים שלא היו מספיק קרובים אליו ואמר: "אני אשאר כאן למעלה, הייתי מאוד רוצה לרדת ולברך את כל אחד מכם, אבל עלינו לשמור על מרחק" אמר לקהל של כמה מאות שכמעט כולם עטו מסכות.

"אם אני יורד, מיד אנשים יקימו קבוצות ויגידו שזה נגד ההוראות של אמצעי הזהירות, עלינו להיות זהירים מול הגברת הזו בשם 'קוביד', שעושה לנו הרבה נזק", הוסיף.

האפיפיור ורוב העוזרים והמתרגמים על הבמה לא עטו מסכות, משמרות של חיילים שוויצרים המגנים על המקום וצלמים רשמיים על הבמה עטו מסכות, אך בישופים וכמרים שקיבלו את פני האפיפיור מקרוב הסירו את המסכות כשניגשו אליו.

האפיפיור שעבר לפני שנים רבות ניתוח לכריתת חלק מהריאה בגלל מחלה, ספג אש, בעיקר ברשתות החברתיות, על כך שאינו מקפיד לעטות מסכה בפומבי ולשמש דוגמה למיליוני מאמיניו בעולם.

ב-20 באוקטובר הוא נצפה עוטה מסכה במשך כמה שעות בתפילה ברומא עם מנהיגים דתיים אחרים, והסיר אותה רק כשדיבר, בשבת האחרונה איש בספרייתו הפרטית של האפיפיור לא עטה מסכה, כאשר זה נפגש עם ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ס ומשלחתו. כך דווח ב'דיילי מייל'.

בשיחת וידאו עם עיתונאים ביום שלישי שקיים הכומר אוגוסטו זמפיני, חבר ועדת הוותיקן שהקים האפיפיור כדי לייעץ לו לגבי ההשפעות החברתיות של משבר הקורונה, אמר זמפיני, כי הוא מודע לחוסר העקביות של פרנציסקוס. "אנחנו מנסים לשכנע אותו, אנחנו כמעט שם", אמר.

האפיפיור פרנציסקוס קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}