י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
החתונה המצומצמת בסאטמר

בן הרבי על היעדר תיעוד מהחתונה: "זה נחת רוח"

למרות שהחתונה בחסידות סאטמר נחגגה במתכונת מצומצמת, לא התפרסמו תמונות ממנה. בנאום שנשא בשמחת ה'שבע ברכות' שיבח אבי החתן ובנו הגדול של הרבי את העובדה, ואף גילה כיצד התבטא אביו כששמע עליה. האזינו להקלטה

בן הרבי על היעדר תיעוד מהחתונה: "זה נחת רוח"
שמחת החתונה בסאטמר צילום: אחים לעטשאנסקי

בחסידות סאטמר חגגו בשבוע החולף את שמחת החתונה לנכד הרבי מסאטמר (מהרי"י) בן לבנו הגדול הגה"צ רבי חיים צבי טייטלבוים, רבה של קהילת סאטמר בירושלים, עם בת הרה"צ רבי נחמן כהנא, ר"מ בישיבת ויז'ניץ ובנו של האדמו"ר מספינקא.

שמחת החתונה תוכננה להיערך במסגרת מצומצמת, בהתאם להחלטת האדמו"ר מסאטמר בעניין החתונות שעתידות להתקיים במעונו בשנים הקרובות, ושעליה החליט בקיץ האחרון בהשראת חתונה קודמת שנחגגה בחסידות בצורה מצומצמת. אולם בניגוד לתכנית, נערכה החתונה במתכונת מצומצמת במיוחד ובהשתתפות מאות בודדים בלבד, זאת בשל קשיים שהערימו הרשויות בעידוד התקשורת המקומית, שאף הובילו את מושל ניו יורק, אנדרו קאומו, לאסור את קיום החתונה במתכונת שתוכננה.

חרף העובדה שנערכה במתכונת מצומצמת במיוחד לא התפרסמו תמונות מרגעי השמחה, מחשש שבתקשורת המקומית ייבחרו להשתמש איתן לרעה ובכך להוביל לחילול השם וגילויי אנטישמיות.

דבר היעדר התמונות זכה לשבחים מאת אבי החתן הגרח"צ טייטלבוים, שבנאום שנשא בשמחת ה'שבע ברכות' שנערכה בתחילת השבוע בויליאמסבורג הביע סיפוק רב מכך.

הקלטת בן הרבי מסאטמר על החתונה שהתקיימה בצמצום

ל'בחדרי חרדים' הגיעה הקלטה מהדברים שנאמרו על ידו, במהלכם אף גילה לקהל כיצד התבטא אביו האדמו"ר אודות העניין כששמע על כך בעיצומה של החתונה.

"אפשר לציין עוד דבר טוב שיצא מכל האופן שבו עבר החתונה - והוא שלא היו תמונות מהשמחה", אמר.

"ידוע", המשיך הגרח"צ טייטלבוים, "שתמונות היה דבר שמאוד הכאיב לאבותינו ורבותינו ולכל צדיקי האמת של פעם. הם חשו שזה ההיפך של קדושה וההיפך של שמחה של מצווה. המבוגרים שבינינו עוד זוכרים שהיו גם בעלי בתים רבים, יהודים חשובים וחסידים, שעמדו על כך שבשמחות שנערכו בקרב בניהם ונכדיהם לא יהיו תמונות. זה באמת חידוש שבזמן שמחה שיודעים שהאבות הקדושים יורדים מלמעלה לא מפקידים על כך. כעת זה יצא כך שמהשמחה הזו כמדומני אין תמונות. זה נחת רוח גדול עבור האבות הקדושים".

"מישהו הזכיר ליד אבי שליט"א בשמחה", הוסיף הרב טייטלבוים, "שאין ב"ה תמונות מהחתונה ואבי התבטא ש'הלוואי שתהה מורא שמים עליכם כמורא בשר ודם'. צריך לזכור זאת כסדר".

"על כל פנים, יש להודות להשם", חתם בן האדמו"ר את דבריו, "שאם כל מה שהיה זכינו לשמחה מאוד מרוממת, ושהקב"ה יעזור שהאבות הקדושים שהגיעו מלמעלה יביאו לנו וישפיעו עלינו מכל הברכות, ושנזכה כבר להינצל מכל הצרה הזו שעד כה לא יצאנו ממנה בשלימות".

חתונת סאטמר הרב חיים צבי טייטלבוים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}