י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
מבצע 'שבט אחים'

צה"ל יפתח היום את מחלקות הקורונה ברמב"ם

בתום הכשרה מקצועית שעברו אנשי הצוות הרפואי הצבאי בביה"ח רמב"ם, ייפתחו מחלקות 'כתר' של צה"ל במטרה לתגבר את הצוותים הרפואיים ולהרחיב את מקומות האשפוז • למבצע ניתן הכינוי 'שבט אחים', ובשעות אלו (צהריים) מתקיים מעמד החניכה • צפו

צה"ל יפתח היום את מחלקות הקורונה ברמב"ם
חניכת המחלקה צילום: דו"צ

היום (ראשון) יפתחו לראשונה מחלקות 'כתר' של צה״ל כחלק ממבצע ״שבט אחים״ ויצטרפו למחלקות בית החולים רמב"ם בטיפול בחולי קורונה.

מחלקות הקורונה יופעלו על ידי כ-100 אנשי צוות רפואי צבאי הכוללים רופאים ורופאות, אחים ואחיות, חובשים, חובשות וסגל רפואי נוסף מתוך מערך הרפואה הצבאי הסדיר של חיל הרפואה.

במהלך השבוע החולף, עברו אנשי הצוות הרפואי הצבאי הכשרה מקצועית ומקיפה על ידי סגל הקריה הרפואית ברמב"ם, שהותאמה להנחיות משרד הבריאות. ההכשרה כללה תכנים עיוניים ומעשיים אשר הכינו את הצוותים לטיפול בחולי הקורונה העתידים להגיע למחלקות באופן המקצועי והאנושי ביותר.

חנוכת מבצע \

בשעה זו מתקיים מעמד חניכת המחלקות הצבאיות "שבט אחים" לטיפול בחולי קורונה בבית החולים רמב"ם, בראשות שר הביטחון, מר בני גנץ, שר הבריאות, מר יולי אדלשטיין, סגן ראש המטה הכללי, אלוף אייל זמיר, קצין רפואה ראשי, תת-אלוף פרופסור אלון גלזברג ומנכ"ל בית החולים רמב"ם, ד"ר מיכאל הלברטל. מעמד החניכה יועבר בשידור חי באתר צה"ל.

"הצבא וחיל הרפואה הינם חלק ממערך הבריאות הציבורית והלאומית ויסייעו למערך זה ככל שיידרשו לכך", מסר דובר צה"ל, "הצבא רואה במשימה זו שליחות וחשיבות עליונה ובעזרת סגלי הרפואה, אשר נבחרו בקפידה, נערכו למשימה במהירות יוצאת דופן, ותוך שיתוף פעולה הדוק עם בית החולים רמב"ם, יוענק הטיפול הרפואי הטוב ביותר לאזרחי מדינת ישראל".

במהלך האירוע נשא דברים שר הביטחון גנץ שאמר: "לפני שלושה שבועות בתום ישיבה ביחד עם סגן הרמטכ"ל וקצין הרפואה הראשי, נתתי הנחיה לפעול לסייע למחלקות הקורונה" אמר גנץ בטקס פתיחת המחלקה. "בהתחלה דיברנו על משמעות של בית חולים שדה והמשכנו את השיחה והבנו שהדרך הנכונה, ביחד עם משרד הבריאות, היא לפעול להקמת מחלקות קורונה על בסיס כוח האדם של צה"ל, בתוך אחד מבתי החולים, ומשם זה נדד להחלטה למקם אותו בבית חולים רמב"ם והשירות במרחב הצפוני".

"אני מאוד גאה בצה"ל שחתר למגע להצלת חיי אדם ביחד עם משרד הבריאות. צה"ל נרתם, יחד עם כל מערכת הביטחון, לסיוע במרחב האזרחי, זה מה שמצופה ממנו, זה מה שהוא צריך לעשות וסגן הרמטכ"ל ואני כבר דיברנו על האפשרות לבחון הרחבה נוספת של יכולת ההשתתפות של צה"ל במעמסה הזו של התמודדות עם הקורונה", אמר גנץ והוסיף, "אני גאה שבפעם הראשונה מערך הרפואה של צה"ל נכנס לפעולה בתוך בית חולים אזרחי. יש לנו במדינת ישראל מערכת בריאות עם כוח אדם מצוין, עם תשתית טובה, אבל בואו נגיד ביושר- אין לה, או לא היו לה, את המשאבים הנדרשים, ועדיין אין לה את היקף כוח האדם הנדרש. בסופו של דבר ראינו פה הרבה יותר תשתית, וצוואר הבקבוק יוותר כוח האדם, ואנחנו פועלים כדי להשלים פער של עשור של הזנחה. אי אפשר לטאטא את זה מתחת לשטיח, זה מונח שם, עשור של הזנחה שפגש מגיפה".

"בימים האחרונים יש ירידה משמעותית בתחלואה שנקנתה במחיר כבד של פגיעה בכלכלה ובחברה, ואנחנו צריכים לתת מענה גם למרכיב הזה ולדאוג לחיזוק מערכת הבריאות לטווח רחוק ולחוסנה של הכלכלה. רוב אזרחי ישראל נשמעים להנחיות וטוב שכך. רוב אזרחי ישראל מצפים מאיתנו, המנהיגים, שננהג בדוגמה אישית ושנוביל אותם במשבר הקשה הזה. בימים הקרובים נביא צעדים שיאפשרו את הנעת המשק. אני מתכוון לעמוד על כך, שבכפוף להמשך מגמת ירידה בתחלואה, נפעל לפתיחה מבוקרת, מדורגת, מנוהלת ומפוקחת של העסקים שאינם מקבלים קהל. ניכנס בצעדים מדודים ומבוקרים לשגרת קורונה".

חניכת המחלקה החדשה \\ צילום: דו"צ

 

קורונה בני גנץ בית החולים רמב"ם צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}