י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
במחאה נגד הרשויות

עיתונאית מוכרת הציתה את עצמה ומתה מפצעיה

עורכת ראשית של סוכנות ידיעות רוסית הציתה את עצמה במחאה נגד הרשויות בעקבות חיפוש שנערך בביתה. קודם האירוע היא פרסמה פוסט ובו קראה לציבור להאשים את הממשלה במותה

עיתונאית מוכרת הציתה את עצמה ומתה מפצעיה
הקרמלין צילום: משה שי/פלאש 90

עיתונאית רוסייה מוכרת מאוד בשם אירינה סלבינה הציתה את עצמה ומתה בעת מחאה נגד הרשויות. קודם האירוע היא פרסמה פוסט ובו היא קראה לציבור להאשים את הפדרציה הרוסית במותה.

אירינה בת ה-47 נשואה ואם לילדה, היתה העורכת הראשית של 'קוזה פרס', בניז'ני נובגורוד, סוכנות ידיעות שפרסמה סיפורים שהצליחו להכעיס לא פעם את הרשויות ואף נקנסה מספר פעמים בעוון כך.

לפני מספר שבועות נחקרה אירינה בקשר לארגון 'רוסיה פתוחה', ארגון פרו-דמוקרטי שהוקם על ידי מבקרו הגולה בלונדון של ולדימיר פוטין, מיכאיל חודורקובסקי, האיש העשיר ברוסיה לשעבר.

ביוני היא הואשמה בהפצת חדשות מזויפות והיא פרסמה: "בינתיים אני רק רוצה למות, הכאב הנפשי עם עוול כל כך חזק שהוא כבר קשה פיזית". הקש ששבר את גב הגמל היה חיפוש בביתה ביום חמישי. היא פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה: "לקחו את מה שמצאו – את כל הכוננים, המחשב הנייד שלי, המחשב הנייד של בתי, מחשב, הטלפונים – לא רק את שלי, אלא גם את של בעלי, חבורה של דפדפות שעליהן כתבתי במהלך מסיבות עיתונאים, נותרתי ללא אמצעי עבודה".

סלבינה אמרה שבעלה היה זה שפתח את דלת הכניסה לשוטרים, "הם חיפשו בדירה, הם לא אפשרו לי להתקשר לעורך הדין, הם חיפשו חוברות, עלונים, חשבונות של רוסיה פתוחה".

במהלך מחאה שנערכה בסוף השבוע האחרון, אירינה הציתה את עצמה מחוץ למטה משרד הפנים בניז'ני נובגורוד ליד פסל זיכרון וגבורה לשוטרים רוסים. מספר שעות לאחר מכן היא מתה מפצעיה.

פוליטיקאי מטעם האופוזיציה, איליה יושין האשים את הרשויות ב"שבירת אנשים פסיכולוגית", ואמר שהמצב הנוכחי ברוסיה הוא "סיוט". "במהלך השנים האחרונות אנשי הביטחון העמידו אותה ברדיפה אינסופית בגלל התנגדותה (פעילותה)", אמר דמיטרי גודקוב, איש אופוזיציה נוסף.

רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}