גל של "פייק ניוז": כך נדע לסנן את הידיעות האמיתיות
עם הקורונה הגיעו אלינו גלים סוערים של ידיעות שונות שמופצות ברשתות החברתיות. לעיתים הן נכונות, במקרה הטוב הן אינן מדויקות, ובמקרה הפחות טוב הן שגויות לחלוטין • איך נדע לסנן? בכתבה שלפניכם
- שימי פרקש כתבה מקודמת
- י"ב תשרי התשפ"א
מטבע הדברים, תקופה כזו שבה רב הנסתר על הגלוי, היא כר פורה לקונספירציות ולהפצת מידע שגוי.
אז איך יודעים למה להתייחס וממה להתעלם?
קודם כול – בודקים את מקור ההודעה. אם היא עברה אליכם במייל או בהודעה יש סיכוי גבוה יותר שמדובר ב"פייק ניוז", מאשר ידיעה שפורסמה באתר אמין. פרטים ליצירת קשר הם דרך נוספת לבדיקת מקור ההודעה.
כותרות מאיימות המושכות את העין הן תמרור אזהרה נוסף מפני "פייק ניוז". לעיתים גם נוכל לראות שכמעט ואין קשר בין הכותרת המושכת שגרמה לנו לפתוח את הכתבה, לבין התוכן שמופיע בגוף הכתבה.
דרכים נוספות לבדיקת אמינות התוכן:
בעיון מעמיק בטקסט נבחין אם יש סתירות בתוכן, האם תאריך הפרסום רלוונטי ואם שם הכותב מופיע.
בימים אלו, כאשר אנו מוצפים בחדשות מטרידות ומבלבלות השכם והערב, נחשפנו למיזם מקסים של חברת קוקה-קולה ששם בפוקוס את "החדשות הטובות" – חדשות שמשמחות את הלב ומעבירות מסר של אופטימיות ותקווה.
מדובר במהדורת חדשות המשודרת ברדיו קול חי בשיתוף חברת קוקה-קולה, המהדורה מביאה את סיפורי המאזינים שמרבים בעשיית טוב בעיקר בתקופה מאתגרת זו.
מרגש ומשמח לראות את שגם בימים אלו, יש הרבה נקודות אור ועשיית טוב שמעלות חיוך על הפנים.
המהדורה משודרת מידי ערב ב19:55 ברדיו קול חי. אנחנו נהנינו!
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות