הקלה בהגשת דוחות להחזרי מס: בקשות באופן מקוון
בעקבות משבר הקורונה, הקלה בהליכי הגשת דו"חות ובקשות להחזרי מס בתקופת הקורונה, רשות המסים תאפשר הגשת דו"חות שנתיים ובקשות להחזר מס באופן מקוון ללא צורך להגיע לפקיד השומה
רשות המסים מפרסמת היום (ראשון) הקלות בהליך הגשת דו"חות שנתיים ובקשות להחזר מס, כך שלא יידרשו המגישים למסור אותן באופן פיזי למשרדי השומה. החל מהיום ועד לסוף חודש יוני 2020, ניתן יהיה להגיש דו"חות שנתיים ובקשות להחזר מס באופן מקוון באמצעות מערכת "מייצגים" ומערכת פניות הציבור באתר רשות המסים.
הנושא מקבל משנה תוקף לנוכח העובדה, שחלק משמעותי מהקריטריונים לבחינת הזכאות לקבלת מענק לעצמאים ובעלי שליטה, מבוסס על נתוני הדוחות השנתיים שהגישו העצמאים ובעלי השליטה לשנות המס 2018 ו/או 2019.
מרשות המיסים נמסר כי "ניתן יהיה להגיש את הדו"חות והבקשות להחזרי מס בשני המסלולים הבאים, ובכך למנוע את הצורך בהגעה פיזית לפקיד השומה: מערכת פניות למשרדים ("מערכת מייצגים") – מסלול זה רלוונטי למייצגים המקושרים לשע"מ בלבד. ומערכת נוספת לפניות הציבור באתר האינטרנט של רשות המסים "מפ"ל" – מסלול זה רלוונטי למייצגים שאינם מקושרים לשע"מ ולנישומים בלתי מיוצגים.
נישום בלתי מיוצג המגיש את הדוח באמצעות מערכת פנית הציבור צריך יהיה לחתום על הדו"ח ולצרף צילום של אחד מהמסמכים הבאים: תעודת זהות, דרכון או רישיון נהיגה.
בנוסף, ככל ולמייצג קיים קושי הלקוח על המסמכים הנ"ל בתקשורת מרחוק באמצעי אלקטרוני כגון: מייל או תוכנה להחתמת לקוח מרחוק. של החתמת הנישום על הדוח והצרופות הרלוונטיות, ניתנה למייצגים האפשרות להחתים את הלקוח על המסמכים".
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות