כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
השר אוחנה ממשיך בביקורת

"אשקול הקמת ועדה לבדיקת הפרקליטות"

בראיון לפרשן הפוליטי של "ישראל היום"- מתי טוכפלד למוסף "ישראל השבוע" שיתפרסם מחר ממשיך שר המשפטים בחזית מול הפרקליטות: "האם משהו ממה שאמרתי איננו נכון? האם מה שתיארתי הוא תקין? כך צריך להיות?"

"אשקול הקמת ועדה לבדיקת הפרקליטות"
אמיר אוחנה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר המשפטים אמיר אוחנה לא מתחרט על מסיבת העיתונאים שבה ביקר בחריפות את בכירי הפרקליטות. גם אחרי גל המתקפות נגדו - לא רק שהוא לא מצטער על דבריו, אלא שמבחינתו - זו רק ההתחלה.

הוא מבהיר: "את הפנייה שלי לחקור את ההדלפות בפרקליטות הפניתי כלפי היועמ"ש מנדלבליט. ייתכן מאוד שאם לא איענה ברצינות לפנייתי השבוע במסיבת העיתונאים, אבקש להפעיל את סמכותי ואקים ועדת בדיקה ממשלתית לחקור את התנהלות הפרקליטות".

בראיון הודף אוחנה את הביקורת על כך שהוא "משמש בובה על חוט" של נתניהו, ואומר שלא ראש הממשלה יזם את מסיבת העיתונאים - אלא הוא: "זו אמירה נלוזה שלא מתמודדת עם תוכן הדברים. האם משהו ממה שאמרתי איננו נכון? האם מה שתיארתי הוא תקין? כך צריך להיות? לרצון שלי לטהר את המערכת יש שותפים רבים על הספקטרום הפוליטי כולו. הציבור היה רוצה שאלה האמונים על טוהר המידות יקפידו על כך בעצמם".

שר המשפטים מדגיש כי: "נתניהו לא קידם את זה ולא ביקש את זה. אני מכיר את הפרקליטות מצוין. התמחיתי בפרקליטות. רובם הגדול עושים עבודה מצוינת, אבל יש גם פרקליטות בתוך הפרקליטות. זו שקובעת שצריך להכתיב את הלו"ז הפוליטי תוך שימוש בלו"ז החקירה".

אוחנה מתייחס לתגובת היועמ"ש ופרקליט המדינה לדבריו במסיבת העיתונאים ואומר:
"שמעתי בצער את ההודעה של היועמ"ש ופרקליט המדינה שמגבים את הפרקליטות. את מה הם מגבים? תצהיר שקרי? את זה שליאת בן ארי חותמת על תצהיר שהיא לא הפעילה לחץ על המשנה לפרקליטה - ואחרי זה התברר שהיא הוקלטה שכן? את המכרז התפור? שהממונה עליה סידר לה ג'וב שהוא כובל אותה לא רק ליורשו, אלא גם ליורשו של יורשו במשך שמונה שנים מהיום?"

בתוך כך, ולנוכח המתקפה החריפה של השר אוחנה על בכירי הפרקליטות, תקפה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, את ההתבטאויות שנשמעו מהמערכת הפוליטית כלפי מערכת האכיפה.

אמיר אוחנה פרקליטות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד