י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
המדינה סוערת

צפו: הצעיר אולץ לקפוץ מרכבת נוסעת ונהרג

כרטיסן ברכבת שנסעה בקו שבין אלכסנדריה לאסוואן, אילץ שני צעירים שלא היה להם כסף לכרטיס לצאת מהרכבת בזמן הנסיעה. השניים זרקו את עצמם מהרכבת ואחד מת מתחתיה • הקורבן זוכה לכינוי "שהיד הרכבת" - כך דווח רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11 • צפו

צפו: הצעיר אולץ לקפוץ מרכבת נוסעת ונהרג
ילד בתחנת רכבת. אילוסטרציה צילום: unsplash

 

צעיר מצרי נהרג אתמול לאחר שנאלץ על ידי פקח לקפוץ מהרכבת תוך כדי נסיעה. המקרה עורר כעס ציבורי גדול במצרים.

מוחמד עיד בן 23 וחברו ששמו לא פורסם, נעצרו על ידי פקח כרטיסים ברכבת 934 מאלכסנדריה בדרך לעיר לוקסור הדרומית. כאשר הפקח גילה כי אין להם כרטיסים והם אינם יכולים לשלם עבורם, הוא הורה להם לקפוץ מהרכבת.

מוחמד קפץ מתחת לגלגלי הרכבת ונהרג מייד, חברו נפצע. שני הצעירים הועברו מייד לבית חולים בעיר טנטה. רגלו של הצעיר הפצוע נקטעה.

מותו של מוחמד עיד עורר כעס ברשתות החברתיות. מחיר כרטיס רכבת הוא כ -70 פאונד מצרי (4.30 $) וגולשי טוויטר רבים אמרו כי האירוע הראה עד כמה חיי אדם זולים במדינה.

מי שעוד עורר סערה הוא אל-וואזיר - שמונה לשר התחבורה בחודש מרץ האחרון לאחר תאונת רכבת בתחנה המרכזית בקהיר שבה נהרגו 22 איש, ואילצה את שר התחבורה הקודם להתפטר.

בעקבות מותו של מוחמד, אל-וואזיר זעזע את המצרים כשאמר כי הנוסע "אינו ילד, והיה צריך לדעת מה ההשלכות של נסיעה ברכבת ללא כרטיס, אך זה לא הצדיק את מעשיו של מפקח הכרטיסים."

הוא הוסיף כי יבקר אישית את משפחתו של מוחמד כדי להתנצל בפניהם ולהביע את תנחומיו. כלי תקשורת מצריים דיווחו כי מפקח הכרטיסים וקפטן הרכבת נעצרו, שניהם מוחזקים במעצר למשך ארבעה ימים עד לסיום החקירה.

מצרים רכבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}