י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מבצע מודיעיני ארוך

כך הגיעו גורמי מודיעין לטרוריסט הגדול בתבל

לפי דיווחים של גורמי מודיעין, חיסולו של מנהיג דאעש אבו בכר אל בגדאדי הגיע לאחר מעקב מודיעיני של מספר חודשים • ייתכן שבגדאדי פוצץ את עצמו עם חגורת נפץ כשחיילים התקרבו לבית בו שהה סמוך לגבול עם טורקיה • נראה כי הפיצוץ הרג גם את שתי נשותיו

כך הגיעו גורמי מודיעין לטרוריסט הגדול בתבל
אל בגדדי צילום: צילום מסך

מנהיג קבוצת הטרור של המדינה האסלאמית, דאעש - אבו בכר אל בגדאדי, נהרג בפשיטה של צבא ​​ארה"ב בצפון מערב סוריה הלילה, כך לפי גורמי המודיעין.

הפשיטה הגיעה לאחר מבצע מודיעיני מרשים שארך מספר חודשים ועקב אחר בגדדי לאזור הסורי, באמצעות מבריח שהעביר את נשותיהם של שניים מאחיו מעירק לאידליב, כך מסרו שני גורמים לאתר ה"גרדיאן".

הנשיא דונלד טראמפ אמור לתת הודעה בנושא בשעה 15:00 בצהריים שעון ישראל, וזאת לאחר שצייץ במוצאי שבת ללא הסבר: "משהו גדול מאוד קרה זה עתה!"

גורמי מודיעין סבורים כי ייתכן שבגדאדי פוצץ את עצמו עם חגורת נפץ כשחיילים התקרבו לבית בו שהה סמוך לגבול עם טורקיה. נראה כי הפיצוץ הרג גם את שתי נשותיו.

לאחר הפרסום ברשתות תקשורת ערביים על החיסול, הגיעו דיווחים על פיצוצים וירי מהעיירה הקטנה בארישה בסביבות השעה 01:30 שעון סוריה, ככל הנראה אל בגדדי עבר לביתו של אחד משומרי ראשו שניסה להגן עליו, לפחות תשעה אנשים הרוגים לאחר המבצע.

עוד דווח ב"גארדיאן". כי, במהלך החודש האחרון המצוד אחר אל בגדאדי עלה הילוך, לאחר שגורמים עיראקים זיהו אדם סורי שהעביר את בני משפחתו ונשותיו מעיראק לסוריה. גורם מודיעיני מעירק אמר כי נשותיהם של שני אחיו של בגדדי, ג'ומה ואחמד, יחד עם בני משפחה אחרים, היו במעקב אחרי שהם עברו לאזור. והמידע הועבר ל- CIA בתחילת החודש.

עוד דווח. כי חשבונות טלגרם המקושרים לדאעש, ביקשו מהעוקבים אתמול להתפלל עבור אל בגדאדי, אך לא אישרו את מותו. ארגון דאעש כבר לא שולט בשטח בסוריה או בעירק לאחר מלחמה של חמש שנים בשתי המדינות.

כמה קבוצות מורדים סוריות הפעילות במחוז אידליב אמרו, כי התבקשו על ידי גורמים בארה"ב במהלך השבועיים האחרונים לברר אם בכירים בדאעש מסתתרים באידליב.

איראן הודיעה כי נמסר לה על ידי גורמים סורים כי בגדאדי נהרג, כך אמרו היום שני גורמים איראנים לסוכנות הידיעות רויטרס. אחד הגורמים אמר כי "איראן התבשרה על מותו של בגדאדי על ידי גורמים סוריים שדיווחו להם מהשטח."

"מקורותינו מתוך סוריה אישרו כי הוא נהרג לצד שומר ראשו האישי באידליב, לאחר שהתגלה מקום מסתורו כשניסה להוציא את משפחתו מאידליב לכיוון הגבול הטורקי" אמר אחד המקורות האיראניים.

דעאש אבו בכר אל בגדדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}