ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
חרד בבונקר

מתברר: נסראללה התחנן לעצור את ההסלמה

גורם בטחוני בכיר סיפר היום לכתבים כי אמש קיבלה מדינת ישראל פניה משלוש מדינות בנוסף לממשלת לבנון שדרשו בשמו של מנהיג חזבאללה לעצור את ההתלקחות בגבול הצפון • נתניהו: "נמשיך לפעול נגד האיום של הטילים המדויקים"

מתברר: נסראללה התחנן לעצור את ההסלמה
נתניהו ונסראללה צילום: צלמי פלאש 90

יממה לאחר התקרית הביטחונית, כאשר חיזבאללה שיגר מספר טילי נ"ט לעבר בסיס צבאי באיזור אביבים, נראה שלהיטות הקרב של האויב שכחה במעט ואולי אף מעבר לכך.

גורם ביטחוני שוחח היום (שני) עם כתבים צבאיים וציין כי "למרות דברי הרהב של חסן נסראללה, הוא פנה לראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי, כדי שיעצור את התגובה הישראלית".

לדברי הגורם, המסר הועבר על ידי אל-חרירי, בשם נסראללה.

"אנחנו קבלנו פניות מלבנון דרך שלוש מדינות, בבקשה שנעצור את זה" סיפר הבכיר וגילה את מעורבותן של ארצות הברית, מצרים וצרפת. "נסראללה רצה לצאת מההיתקלות בכבוד כלשהו ולנו זה לא מפריע, כל עוד אנחנו מגיעים ליעדים שלנו".

בתוך כך, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה צפוי הערב בשעה 20:30 למסור הודעה לתקשורת, בה הוא אמור להתייחס לתקרית הביטחונית אמש בגבול, ואולי אף לתרגיל ההטעיה המתוחכם שביצע צה"ל בפינוי הפצועים כביכול באמצעות מסוק.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו התייחס לפני זמן קצר לתקרית ואמר "פעלנו אתמול בנחישות ובאחריות. שמרנו על ביטחון אזרחינו וגם על שלום חיילינו". לדבריו, "האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר".

נתניהו הוסיף ואמר "אנחנו נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחון ישראל - בים, ביבשה ובאוויר, ואנחנו גם נמשיך לפעול נגד האיום של הטילים המדויקים".

הגורם הדגיש כי ישראל ערוכה לכל תרחיש. "השגנו את היעדים שלנו. לכן לא היה צורך להמשיך". בהתייחסו לסיכול פרויקט הטילים שפרסם צה"ל בשבוע שעבר, ואמר "אם נסראללה ימשיך בפרויקט אז הוא יודע מה מחכה לו. או שהוא לא יודע".

לעניין התקרית אתמול הסביר הגורם הבכיר "היינו צריכים לפעול בכמה זירות בתוך 24 שעות. פעלנו בדיוק מרבי בכמה זירות כפי שתכננו. לקחנו בחשבון תגובות אפשריות של האויב. אם לא היינו פועלים כך, היינו היום במקום אחר. אנחנו פועלים בשיטתיות ובעקביות".

על תרגיל ההטעייה של צה"ל במהלכו פינו פצועים לכאורה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, אמר הגורם הבטחוני, כי מדובר בפעילות צבאית רגילה המבוססת על שיקול טקטי. ברור לכולם הוא הוסיף שבמדינת ישראל אי אפשר להסתיר אם יש פצועים או הרוגים.

פינוי הפצועים המדומה באביבים - צילום דורון כהן, כאן חדשות
צילום: דורון כהן, כאן חדשות

חיזבאללה חסן נסראללה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד