כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
לחיי הצביעות

הפרדה מגדרית בבית ספר חילוני // דעה

שיפי חריטן נדהמה לראות פרסום בעיתון 'מעריב', המספר על מסלול חדש, לבנות בלבד, בבית ספר חילוני • "יש לכם אפס זכויות בכל מה שנוגע לחרדים, כי אתם פשוט צבועים"

הפרדה מגדרית בבית ספר חילוני // דעה
כיתה צילום: Stock Photography

"לראשונה, מסלול לתלמידות בלבד בבית ספר חילוני". את הכותרת הזו פותחת כתבה בעיתון 'מעריב', ומיד בכותרת המשנה, כדי שחלילה לא נתבלבל, יש הבהרה: "בניגוד למגזר החרדי, מטרת כיתה ז' על טהרת הבנות היא הפוכה – להעצים. לחזק ולטעת ביטחון".

הכיתה נבנתה על פי מודלים בחו"ל שמוכיחים שבנות שלומדות לבד, ממצות יותר פוטנציאל.

קראתי את הדברים והלכתי להרים כוס 'לחיים', לחיי הצביעות הכוונה. אתם רציניים? אחים יקרים שלי, מגזר חילוני, אני רוצה לומר לכם שמבחינתי יש לכם אפס זכויות בכל מה שנוגע לחרדים, כי אתם פשוט צבועים.

לפי התפיסה שהחילונים מציגים: חילונים מפרידים נשים – מתוך העצמה, חרדים מפרידים נשים – מתוך הדרה. למה? התוצאה זהה, אז מה שמשנה זה הערך?

תנו לי לחדש לכם, בורים יקרים, שאולי לא חשבתם על זה, אבל התורה וההלכה חשבו על זה בעצם לפני אלפי שנים... לכל דבר שהתורה מגדירה, ישנן סיבות. נכון, לא את כולן אנחנו יודעים, וכבני אדם יהודים, שומרי תורה ומצוות, בחרנו לקיים גם דברים שאנחנו לא מאמינים בהם, ותראו איזה קטע.

יש אנשים שמחכים כמה שניות לפני הביס הראשון, כי זה עניין בריאותי של תחילת פעילות בלוטות הרוק, אז אצלנו יש כמה שניות של ברכת תודה על האוכל. יש אנשים שמפרידים בשר מחלב מטעמי בריאות, אז התורה הגדירה אותם כנפרדים.

וגם ללמוד בנפרד, מסתבר, יש טעמים. אז מה שהתורה ידעה לפני אלפי שנים, אתם סך הכל מגלים באיחור לא קטן.

תראו, אני מבינה שזה מאוד מפתה להשמיץ חרדים, לעתור נגד אירועים שלהם, לצעוק מעל כל במה שהם מתייחסים לנשים שלהם כאל אחרונות השפחות, אבל חייבים לשחק הוגן. הכותרת המשנית מדגישה את ה"בניגוד לחרדים". זאת אומרת, אם אתם מאמינים שהפרדה היא טובה, תסבירו כמה היא טובה, למה אתם משתמשים בחרדים להסבר? כי ברור לכם שזה לא בסדר אולי? כי איך תמשיכו לעשות מה שבא לכם, ולהמשיך להצר את צעדי החרדים? בעיה.

הרי ברור, אם תבואו ותסבירו למה ההפרדה שלכם תקינה, תוכלו להמשיך להשמיץ חרדים. אז לא, ידידיי החילונים היקרים, צר לי להשבית את שמחתכם. כל כותרת וכל הבהרה, לא תשנה את המציאות .אתם נוהגים כמו החרדים בדיוק, רק מחפשים הצדקה למעשים שלכם.

לימוד בהפרדה הוא טוב – אתם מודים בזה, אז לא יזיק לכם לפחות לשבת ולשתוק, ולא לתפוס גם בסיפור ההדרה שלכם, כותרת מגמתית נגד חרדים.

לחיי הצביעות.

הפרדה לחרדים הפרדה מגדרית מעריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד