י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
15 שנה אחרי התקיפה

נחשף: המסמך החסוי שצפה את פרויקט הגרעין הסורי

15 שנה אחרי מבצע "מחוץ לקופסה", במסגרתו הושמד הכור הגרעיני בסוריה, צה"ל חושף היום מסמך סודי של אגף המודיעין שהעריך כבר לפני עשרים שנה, כי סוריה מפתחת תכנית גרעינית

נחשף: המסמך החסוי שצפה את פרויקט הגרעין הסורי
תקיפת הכור, המסמך החסוי צילום: דובר צה"ל

צה"ל חושף היום (שלישי) לראשונה כי אגף המודיעין העריך כבר לפני עשרים שנה, שסוריה בונה כור גרעיני. הדבר הותר לפרסום רק 15 שנים לאחר מבצע "מחוץ לקופסה", במסגרתו הושמד הכור הגרעיני, בתקופת ממשלת אולמרט.

כעת נחשף כי אגף המודיעין העריך כחמש שנים לפני התקיפה, כבר בשנת 2002, כי סוריה מנהלת פרויקט חשאי - שלימים התגלה ככור הגרעיני בסוריה.

ב-6 בספטמבר 2007 נתקף והושמד הכור הגרעיני הסורי בדיר א-זור, סוריה, על-ידי מטוסי קרב, בשילוב מאמץ מודיעיני ומבצעי מורכב אשר הסיר את האיום הגרעיני על מדינת ישראל והאזור כולו.

במסמך מודיעין מיוחד משנת 2002 אשר הותר לפרסום כעת, נכתבת הערכה מודיעינית על כך שסוריה מנסה לקדם פרויקט אסטרטגי שטיבו טרם ידוע.

במסמך ההערכה שנכתב ע"י חטיבת המחקר נאמר כך: "באחרונה נודע, כי במסגרת הוועדה הסורית לאנרגיה אטומית מתנהלים (או לפחות התנהלן) פרויקטים חשאיים שלא היו מוכרים לנו".


המסמך שנחשף

המידע אינו מצביע על תכניה גרעינית צבאית ‏ פעילה המתנהלת בסוריה, אך הוא מעיד על עיסוק בתחומים היכולים לתרום לפיתוח התכנית, ומעלה חשד לתחילת התפתחותה של תכנית כזו", נכתב עוד.

הפצצת הכור הגרעיני בסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד