י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
משבר יוקר המחיה

מסעדה טבעונית תמכור בשר בגלל מחסור בלקוחות

מסעדה טבעונית בבריטניה תפתח מחדש את המקום בסתיו הקרוב, עם תפריט מעודכן שיכלול בשר. לקוחות מאוכזבים אמרו כי "טבעונות היא לא מיזם עסקי". בעלי המסעדה אומרים כי לא נותרה להם ברירה וכדי להישאר פתוחים הם חייבים למכור גם בשר

מסעדה טבעונית תמכור בשר בגלל מחסור בלקוחות
המסעדה "הטבעונית" צילום: פייסבוק

מסעדה טבעונית בטאונטון בריטניה החליטה להכניס בשר לתפריט לאחר שנפגעה ממשבר יוקר המחיה - מה שהכעיס לקוחות רבים ש'עצובים' מהשינוי. מסעדת 'עץ המנגו' בטונטון, סומרסט, סגרה את שעריה בגלל שיפוצים, ותפתח מחדש עם תפריט מעודכן שיכלול בשר. היא לא המסעדה הטבעונית היחידה שנאבקת בשנים האחרונות בגלל יוקר המחיה, אבל אלה שדוגלים בערכי הטבעונות תקפו ואמרו כי "מכירת בשר זה יותר גרוע מסגירה".

בעלי המסעדה, לעומת זאת, התעקשו שלא נותרה להם ברירה: "האפשרות האחרת היחידה הייתה לסגור לצמיתות. האתיקה משתרעת על מקומות העבודה והרווחה של הצוות הנפלא שלנו, לו אנו חייבים הרבה".

המסעדה הודיעה: "בעתיד הקרוב המסעדה שלנו תעבור תקופה מרגשת של שינוי כאשר אנו מארגנים את עצמנו מחדש כדי להציע אפשרויות חדשות ומרגשות לסעוד בה וטייק אווי, הכול באותו מקום ועם אותו צוות שאתם מכירים ואוהבים".

עוד נמסר: "במסעדה החדשה נגיש מגוון מנות שיתאימו למגוון רחב של צרכים והעדפות תזונתיות. מסעדה טבעונית טהורה לא תחזיק מעמד, מכיוון שלא מספיק לקוחות תמכו בנו, השינויים יאפשרו לנו להבטיח את משרות הצוות הנפלא שלנו ויאפשרו לנו להמשיך ולהציע מנות צמחיות טעימות שאם לא כן היו נעלמים". אבל השינוי לא התאים ללקוחות טבעוניים שאמרו שהם צפויים לאבד את קהל הלקוחות שלהם.

לקוח אחד אמר ל'דיילי מייל': "אהבתי להגיע לכאן בגלל האותנטיות והערכים הצמחיים שלו. זה הצדיק את המחירים הגבוהים. אבל עכשיו הם מתרחקים מהערכים הטבעוניים, הם יהיו כמו כל מסעדה ויקרה יותר, אז אני לא אחזור".

אחר אמר: "זו בושה גדולה, זה היה מדהים שיש מסעדה 100% טבעונית בטאנטון, טבעונות היא לא מיזם עסקי. זו פילוסופיה אתית שעושה את המיטב לבעלי החיים, לכדור הארץ ולבריאות הציבור".

מבקר אחר הגיב: "אני מאוד עצוב לשמוע את זה בתור מישהו שהשקיע כל כך הרבה אנרגיה במסעדה, אני מבין לגמרי למה אתם עושים את זה אבל מנקודת מבט טבעונית הייתי רואה בזה נוהג לא אתי, נראה שהם צפויים לאבד הרבה מהלקוחות הטבעוניים המקוריים שלהם וכנראה לא יזכו בכל כך הרבה לקוחות אוכלי בשר".

בתגובה נמסר מהמסעדה: "למרות השיווק הרב, הצעות מיוחדות רבות, עם משלוחים עד הבית, ועבודה קשה מאוד כדי להיות יעיל ככל האפשר, לא מספיק מהאוכלוסייה המקומית השתמשה בנו. באופן קבוע מספיק כדי להפוך את המשך הפורמט הנוכחי לבר-קיימא, אנחנו חייבים להמשיך הלאה בחיוביות ונחושים לעשות זאת".

מסעדה טבעונות בשר בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד