י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ראיתי את המוות"

המוסלמי שהורשע בתקיפת יהודים בבורו פארק יישלח לכלא

חבר מושבעים הרשיע את פארוק אפזל, מוסלמי ממוצא פקיסטני, בתקיפת מספר יהודים חרדים בבורו פארק. מסתמן כי יישלח לארבע שנות מאסר. חבר המושבעים החליט להרשיע את אפזל בניסיון תקיפה מדרגה שניה, תקיפה מדרגה שלישית ואיומים בדרגה שלישית

המוסלמי שהורשע בתקיפת יהודים בבורו פארק יישלח לכלא
הנאשם מכה את אחד הקורבנות צילום: צילום מסך

פארוק אפזל, 41, נהג מונית מוסלמי ממוצא פקיסטני, הורשע בבית המשפט בתקיפת שלושה יהודים חרדים בשכונת בורו פארק בברוקלין, ויישלח ככל הנראה לעונש מאסר בפועל. חבר המושבעים החליט להרשיע את אפזל בניסיון תקיפה מדרגה שניה, תקיפה מדרגה שלישית ואיומים בדרגה שלישית, אולם הוא זוכה מאישומים של ביצוע פשע שנאה.

התקרית אירעה לפני שלוש שנים כאשר בשעות הבוקר הסיט אפזל את המונית בה נהג לכיוונו של יהודי חרדי בניסיון לפגוע בו. היהודי הצליח להימלט מניסיון הפגיעה בו. לאחר מספר דקות נוספות של נסיעה החנה אפזל את רכבו ורץ לכיוון יהודי חרדי אחר בן 62 שעמד בסמוך והחל להכות אותו. הוא רדף אחריו והמשיך להכות אותו, וכאשר יהודי נוסף שהיה במקום ניסה לסייע למותקף, החל אפזל לתקוף באלימות גם אותו.

התובע המחוזי של ניו יורק, אריק גונזלס, אמר כי התקיפה אירעה ללא שום התגרות מוקדמת מצד היהודים ונבעה ככל הנראה מרקע אנטישמי. "להתנהגות האלימה של הנאשם הזה אין מקום בברוקלין, שם אנו מעריכים גיוון ומקבלים בברכה את כל הדתות. כעת הוא קיבל פסק דין, ופסק הדין הזה מהיום צריך לשלוח מסר חזק לכל מי שיבצע סוג כזה של מתקפה שערורייתית שאירעה ללא התגרות מוקדמת". גזר דינו של אפסל ייגזר בשבוע הבא והוא עשוי לספוג עונש של ארבע שנות מאסר בפועל על התקיפה האנטישמית.

אחד הקורבנות שלו היה ר' ליפא שוורץ בן ה-62 שהותקף ללא סיבה, הנאשם הואשם בפשע שנאה ובמספר סעיפים נוספים. שוורץ סיפר לתקשורת בארה"ב שהוא היה בדרך לבית הכנסת, בשדרה ה-13, כאשר לפתע שמע רכב עוצר, והנהג קופץ החוצה מן המכונית. "קפאתי מיד, בתקווה שהוא יחלוף על פני". אמר. אבל התוקף היה באטרף וזינק על שוורץ והחל להכותו.

שוורץ אמר שהוא ראה את המוות לנגד עיניו, "באותו רגע ראיתי את המוות מול העיניים שלי, ראיתי שתי אפשרויות, או שאני נלחם בחזרה ומתאמץ לצאת מהפיגוע הזה או...".

למזלו של שוורץ עובר אורח חרדי ראה את המעשה, הוא ניגש לעבריין התוקף וניסה לעצור אותו מלתקוף, התוקף עזב את שוורץ והחל לרוץ אחריו, כשבהמשך הרחוב הוא נעצר על ידי שוטרים ומתנדבים של ארגון 'השומרים'.

אנטישמיות בארצות הברית עונש מאסר אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד