י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
דו"ח פנימי

ארה"ב בודקת את פעילות גדוד נצח יהודה

עובדי שגרירות ארה"ב בישראל ראיינו אזרחים ישראלים ופלסטינים על פעילות גדוד נצח יהודה. האמריקאים מתעניינים בין השאר בשירות הממושך של הלוחמים בגדה וזאת על רקע התנהלות לוחמיו

חיילי נצח יהודה: אילוסטרציה
חיילי נצח יהודה: אילוסטרציה

משרד החוץ האמריקאי מגלה באחרונה עניין מיוחד בפעילותו של הגדוד החרדי של צה"ל, נצח יהודה, בשטחים. שגרירות ארצות הברית בישראל התבקשה להכין דו"ח פנימי על פעילות הגדוד, על רקע התקריות שבהן היו מעורבים לוחמיו, שבחלק מהן נרשמה התנהגות בלתי הולמת כלפי תושבים פלסטינים בשטחים. כך מדווח עמוס הראל באתר 'הארץ'.

על פי הדיווח עובדי השגרירות ראיינו אזרחים ישראלים ופלסטינים וריכזו פרסומים בתקשורת הישראלית ודו"חות של ארגוני זכויות אדם על תקריות שבהן השתתפו חיילי הגדוד. האמריקאים כך נראה מתעניינים בשאלת השירות הממושך של הגדוד בשטחים, לרוב בין שמונה לעשרה חודשים בשנה, כמו שאר הגדודים בחטיבת החי"ר כפיר, ומבקשים לבחון אם כדאי להמליץ לצה"ל להוציאו מהגזרה לתקופות ארוכות יותר.

התקרית שעוררה את תשומת לב ארה"ב היא התקרית שבה מת פלסטיני בעל אזרחות אמריקאית, עומר אסעד בן ה–80, סמוך לרמאללה בינואר השנה. אסעד עוכב בידי חיילי הגדוד, שהציבו מחסום פתע בכפר ג'לגיליה שמצפון לרמאללה, הוא נאזק בידי החיילים, הקשיש הפלסטיני הונח על הארץ, כששאר הנהגים הפלסטינים שעוכבו שוחררו לדרכם, אסעד עדיין היה שכוב על הארץ.

החיילים עזבו אותו כך והמשיכו בדרכם. לאחר מכן טענו כי הם חשבו שהוא ישן. רופא פלסטיני, שהוזעק למקום מאוחר יותר על ידי תושבים, קבע כי אסעד מת מדום לב. בנוסף אירעו מספר תקריות נוספות שגררו תגובות קשות בהם היו חיילי הגדוד מעורבים.

בשגרירות ארצות הברית בירושלים סירבו להגיב על פניית 'הארץ' בעניין. דוברת מטעם השגרירות מסרה כי "איננו מתייחסים לשיחות דיפלומטיות פרטיות".

 

נצח יהודה פלסטינים מעצר פלסטינים שגרירות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד