י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא זוכר מקרה חמור כ"כ"

תינוק במצב קשה בעקבות פציעה בברית המילה

תינוק בן שמונה ימים הגיע לקריה הרפואית רמב"ם בחיפה בעקבות פציעה משמעותית שהתרחשה לאחר ברית המילה. "כרופא שעובד מזה כעשרים שנה – אני לא זוכר מקרה חמור כל כך"

תינוק במצב קשה בעקבות פציעה בברית המילה
ברית מילה צילום: פלאש90

תינוק בן 8 ימים במצב קשה עם פציעה משמעותית לאחר ברית המילה. התינוק בן שמונה ימים הגיע אתמול (שני) לקריה הרפואית רמב"ם בחיפה בעקבות פציעה משמעותית שהתרחשה לאחר ברית המילה, כך דיווח אדיר ינקו באתר ynet.

על פי הדיווח, לאחר שהגיע לבית החולים הוכנס התינוק לניתוח דחוף. בכירים בבית החולים סיפרו כי מדובר באירוע חריג בחומרת הפציעה שלו. "המשפחה סיפרה כי המוהל מנוסה ועשה ברית גם לבן הבכור שלהם", מספר ד"ר אכרם אסדי, בכיר ברמב"ם. המוהל לא הגיע עם בני המשפחה לבית החולים.

לדברי הרופא, התינוק הגיע עם פגיעה מאוד משמעותית. "ראינו הרבה מקרים לאורך השנים, אבל כרופא שעובד מזה כעשרים שנה אני לא זוכר מקרה חמור כל כך. קשה לדמיין שנוצרה כזו פגיעה מברית. לאחר שהגיע לכאן, התינוק נותח על ידי שלושה מנתחים, כדי לנסות לתקן ולאחות את מה שניתן, משום שהייתה גם פגיעה בכלי הדם".

הרופא מבהיר כי התינוק אינו בסכנת חיים אך מבהיר כי פציעות בעקבות ברית מילה עשויות להתרחש אך יש דרכים למזער את הסיכון. "אני לא יודע מה היה הניסיון של המוהל הזה אבל כדאי לבחור מוהל מנוסה מאוד" אמר ל-Ynet. "ברית מילה היא פעולה כירורגית ולעיתים ההכשרה היא לא תמיד מקצועית. אנחנו רואים הרבה בריתות לא שלמות וילדים עם דימומים אחרי ברית, שפשופים ופציעות כאלה ואחרות. המון פגיעות. לעיתים הפגיעה העיקרית שמוהלים עוברים היא לא אידיאלית. חשוב לדעת יש המון מוהלים שהם רופאים במקצועם צריך לדעת לבחור את המוהל הנכון".

ברית מילה נזק רפואי ברית מילה בית החולים רמב"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד