ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"מעשי מילצ'ן לטובת ישראל"

משפט נתניהו התחדש: העדה סיפרה בדמעות על ההכפשות נגדה

אחרי הפסקה של יותר מחודש, התחדש משפטו של יו"ר האופוזיציה עם המשך עדותה של העוזרת האישית של מילצ'ן ופאקר | קליין סיפרה בדמעות על דוכן העדים: "אני לא סוכנת משטרתית, יש לי משפחה וילדים, אני סובלת" | סנגורו של נתניהו הגיב: "מוקיע את זה, מה שעושים לך לא הוגן"

משפט נתניהו התחדש: העדה סיפרה בדמעות על ההכפשות נגדה
נתניהו ועמית חדד בביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הפסקה של מספר שבועות, הבוקר (שלישי) התחדשו הדיונים בתיקי האלפים, והעוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן, הדס קליין - העדה המרכזית בתיק 1000 - ממשיכה את עדותה בחקירה הנגדית. עו"ד עמית חדד מתמקד היום בפעולות שמיוחסות לנתניהו לטובת מילצ'ן, שנטען בכתב האישום שנעשו בניגוד עניינים.

קליין נשאלה בידי סנגורו של נתניהו, על כך שארנון מילצ'ן התבקש על ידי מאיר דגן ראש המוסד למודיעין לשעבר, לקדם את בתו כזמרת בינלאומית. "ארנון אדם ציוני, שעושה למען ישראל ובלי קשר לעסקים. זאת לא מילת גנאי. אני מצדיעה לו על הדאגה לישראל, אבל הוא גם איש עסקים", אמרה קליין. העדה הוסיפה: "ארנון באמת עוזר לכל אחד, כשבתי הגדולה נעלמה בסערה בפיליפינים, ארנון היה מוכן לעשות הכל, מצאנו אותה בעצמנו עם סיוע משרד החוץ".

‏קליין התייחסה גם לנושא העזרה עם הוויזה לארה"ב אמרה: "לארנון הייתה ויזה ארוכת טווח, 10 שנים, והוא נסמך עליה כדי להיכנס לארה"ב. 'עובדה' שודרה בנובמבר 13', ולאחר מכן הוא מגיע ארצה, ואז טס לדרום אפריקה. בתקופת הביניים, ארנון מבקש שנה מראש ויזה, כדי לבדוק שאין איתה בעיה. הוא קיווה שיאריכו לו את התוקף בעשר שנים. היינו בטוחים שיאשרו לו את הוויזה. המתנתי לארנון בקפה מול שגרירות ארה"ב בתל אביב. הוא יצא וסיפר לי שהייתה הערה במחשב של השגרירות. הוא היה נרעש ונרגש. ארנון הבין שזה בגלל תוכנית 'עובדה', והוא הבין שזה קשור לפרסומים בנוגע לעבר הביטחוני שלו למען מדינת ישראל".

קליין הוסיפה כי "מילצ'ן לא רצה לפנות לתמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר, בעניין הוויזה שלו". לדבריה, "קיבלתי תודות על ספר של מייקל אורן לאחר שירדה שורה שמאוד לא נעמה לנתניהו".

חדד שאל על מערכת היחסים בין מילצ'ן לפרס, וזו ענתה, בין היתר בעקבות שאלה על הספר "סודות" - אוטוביוגרפיה לא רשמית של מילצ'ן: "ארנון מאוד אהב את פרס, ופרס אהב אותו".

במהלך הדיון הפטירה קליין כי היא מעבירה את מה שכותבים עליה למילצ'ן, ובתגובה התעמת אתה עו"ד חדד בצעקות ודרש ממנה לחדול מכל קשר שהוא עם מילצ'ן אודות נושאים הקשורים למשפט. קליין תקפה את חדד בחזרה, ואמרה לו בקול נסער "מכפישים אותי, כותבים עלי דברים איומים ונוראים. אני העוזרת של ארנון והוא צריך לדעת את זה. תוקיעו את זה, תצאו החוצה ותגידו את זה. אני נסערת".

חדד גינה את ההכפשות על קליין, והוסיף כי הוא איננו חושב שהיא עשתה רע אלא שהיא הוטעתה על ידי המשטרה והפרקליטות, "אני אוקיע את זה. זה שכותבים עלייך דברים אישיים זה לא הגון ולא הוגן. אני קורא לכולם לא לעשות את זה".

ההערכה היא כי חקירת קליין תמשך עוד כשבועיים, ולאחר מכן ישמעו עדים נוספים בתיק 1000. בסוף קבוצת עדים זאת אמור להעיד ארנון מילצ'ן עצמו, שוהה כל העת בחו"ל. עמית חדד עורך דין מטעם נתניהו מוסר כי הם יתנגדו שמילצ'ן יעיד בכל מקום - מלבד אולם בית המשפט.

בעדותה הקודמת, סיפרה קליין על בקשותיהם של בני הזוג נתניהו למתנות רבות מסוגים שונים, עזרה במשימות אישיות, שליחויות למעון ראש הממשלה ואף שיח עם טוני בלייר ויצחק הרצוג, בהקשרים שונים ותוך עזרה לנתניהו.

משפטו של בנימין נתניהו הדס קליין ארנון מילצ'ן תיק 4000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד