י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מציאות קשה

היתום בן השבע התכסה בסדין לבן ועשה 'הצגה' של הלוויה

בת משפחה שהגיעה לביתה של משפחת וואקנין, כדי לסייע לאלמנה אחרי פטירתו של בעלה הרב יחיאל יהושע וואקנין ז"ל מספרת: הילד בן השבע מתכסה בסדין לבן ועושה 'הצגה' של הלוויה • הילדים הגדולים והקטנים נעמדים בשורה ואומרים קדיש

היתום בן השבע התכסה בסדין לבן ועשה 'הצגה' של הלוויה
הלווית הרב ועקנין צילום: באדיבות המצלם

איך נראה בית של משפחה שחוותה רק באחרונה טרגדיה קשה מנשוא? כיצד מתמודדים ילדים בני 7 ו-4 עם אובדנו של אביהם? מה עושה אלמנה טרייה שעוד לא הספיקה לנגב את הדמעות, כשהבת שלה דורשת בתוקף שהיא רוצה שאבא יבוא לספר לה סיפור לפני השינה???

לחצו כאן כדי לסייע ליתומיו הרכים של הרב יחיאל וואקנין ע"ה>>>

תמר, קרובת משפחה כבת 17 שהגיעה לבית של משפחת וואקנין כדי לבקר ולסייע לאלמנה הצעירה, חזרה אחרי שעות של ביקור מצמרר ולא יכלה לעצור את הדמעות.
"מה שראיתי שם, לא אוכל לשכוח לעולם", היא מספרת, "על פניו האווירה שמחה. ילדים זה ילדים, הם לא יושבים כל היום על הרצפה ובוכים. הם משחקים, משתוללים, רבים לפעמים וגם צוחקים הרבה.

"אבל הילדים הפוכים לגמרי. הטרגדיה חקוקה להם בעצמות. הם לא שוכחים אותה לרגע. הפעלתי את הילדים, הצעתי להם שכל אחד יעשה הצגה בה יצפו שאר האחים. זה המשחק הכי כיפי, כל הילדים אוהבים אותו.
"אם רק הייתי יודעת מה אני עומדת לחטוף לא הייתי מעזה להציע את ההצעה הזאת לעולם", היא מדגישה... הילד בן השבע הגיע עם סדין לבן, נשכב על הרצפה והתכסה, והודיע שהוא עושה 'הצגה של הלוויה'... ברחתי מהחדר כי לא יכולתי להתגבר על הבכי שהציף אותי...".

פטירתו של הרב יחיאל יהושע וואקנין ז"ל, עדיין טרייה מאוד. טרם מלאו שלושים יום, וכאמור הבית עדיין תחת הרושם.

"החלק שלגמרי שבר אותי היה כשהילדים נעמדו בשורה, ואמרו קדיש", מספרת קרובת המשפחה, "גם הבנות הצטרפו... לא ידעתי אם לומר להם שזה אסור ושצריך לומר דווקא במניין. פשוט שתקתי. מה אפשר לומר לילדים בכזה גיל? מיררתי בבכי, וראיתי שגם האמא שלהם, עושה את אותו הדבר. כמובן שהבכי שלה היה הרבה יותר כאוב, הרבה הרבה יותר. היא גם התאלמנה, היא גם אמא לילדים יתומים על כל המשתמע מכך, והיא גם צריכה להישען על חסדי הציבור שיתמוך בילדים שלה ויסייע לה להאכיל אותם והעניק להם את הבסיס המינימלי ביותר שכל אבא מעניק לילדיו...".

לחצו כאן כדי לסייע ליתומיו הרכים של הרב יחיאל וואקנין ע"ה>>>


קופת העיר מיכאל ועקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד