י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"להפיק לקחים"

האמריקאים מברכים על תחקיר צה"ל לגבי מותה של העיתונאית

מחלקת המדינה האמריקנית על דו"ח שפרסם צה''ל בעניין מותה של העיתונאית שירין אבו עאקלה: "אנו מברכים על הדו"ח והחקירה של ישראל על האירוע הטרגי הזה, ומדגישים את חשיבות האחריות במקרה זה, כגון מדיניות ונהלים למניעת התרחשות מקרים דומים בעתיד"

האמריקאים מברכים על תחקיר צה"ל לגבי מותה של העיתונאית
הלוויית העיתונאית צילום: Jamal Awad/Flash90

חקירה פנימית של צה"ל מצאה כי חייל צה"ל ירה בטעות בשירין אבו עאקלה בזמן חילופי אש עם מחבלים פלסטינים בג'נין במאי האחרון, וקבע כי אין צורך בחקירה פלילית.

משרד החוץ של ארה"ב הודיע הלילה (שני) כי הוא מקבל בברכה את התחקיר הסופי של צה"ל על הירי בעיתונאית שירין אבו עאקלה, שקבע כי ישנה "סבירות גבוהה שהיא נורתה למוות בידי לוחם שזיהה אותה בטעות כחמוש פלסטיני". במחלקת המדינה הדגישו את "חשיבות קבלת האחריות במקרה זה, לצד גיבוש מדיניות ונהלים שימנעו התרחשות מקרים דומים בעתיד".

דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, אמר כי ארה"ב מברכת על הודאת צה"ל כי העיתונאית שירין אבו עאקלה ככל הנראה נפגעה בטעות מירי צה"ל. "ארה"ב שמה לה בראש סדר העדיפויות למתן פגיעה באזרחים שנגרמו מפעולות צבאיות", אמר. "משרד ההגנה הדגיש לאחרונה את הצורך לשפר את ההערכות והשיטות שלו כדי להבטיח הפחתת פגיעה באזרחים ואנו נמשיך לחלוק שיטות עבודה מומלצות עם שותפינו הצבאיים ובעלי בריתנו ברחבי העולם", הוסיף פרייס.

עוד אמר, "מחשבותינו נשארים עם משפחת אבו עאקלה כשהם מתאבלים על האובדן האדיר הזה - ועם רבים אחרים ברחבי העולם שראו את שירין ואת דיווחי החדשות שלה במשך יותר משני עשורים", נכתב בהצהרה שלו. "לא רק ששירין הייתה אזרחית אמריקאית, היא הייתה כתבת חסרת פחד שהעיתונות והמרדף אחר האמת זיכו אותה בכבוד של קהלים ברחבי העולם".

 

שירין אבו עאקלה צה"ל מחלקת המדינה האמריקנית חילופי אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד