י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ישמש כמנוף לחץ

דמויות מסורתיות: ב'נעם' יוזמים מסגרת פוליטית חדשה

פרסום ראשון: במפלגה המזוהה עם ישיבת הר המור בודקים את האפשרות שדמויות לא דתיות, אך כאלה שפועלות לחיזוק הזהות היהודית, יקימו מסגרת נפרדת ויחברו אליהם | המטרה: לחץ על סמוטריץ' ובן גביר לצרף אותם לאיחוד

דמויות מסורתיות: ב'נעם' יוזמים מסגרת פוליטית חדשה
אבי מעוז צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המגעים בימין: במפלגת 'נעם' מנסים למצוא את הדרך להישאר בכנסת, ושוקלים לצרף דמויות מסורתיות כבלוק טכני אליהם ובכך להפעיל לחץ על 'הציונות הדתית' לצרף אותם לאיחוד עם 'עוצמה יהודית'.

במפלגה רוצים לפנות לקהל מסורתי שחשוב לו הזהות היהודית, ומנהלים מגעים עם כמה דמויות שפונות לקהל זה. אך ל'נעם' יש בעיה בהצטרפות למפלגה בה יש נשים או אף חילונים וזאת בעקבות התנגדות של הרב טאו, רבה הרוחני של המפלגה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי ב'נעם' עמלים בימים אלה על נוסחה שתאפשר להם את האיחוד המדובר.

הרעיון הוא שאותן דמויות יקימו מסגרת נפרדת, ואז יחברו אל 'נעם' בבלוק טכני באופן נפרד. בין הדמויות שנשקלות להקמת מסגרת כזו נמצאים בועז גולן, מגיש ב'ערוץ 14', ורוני ססובר, המזוהה עם המאבק לצביון היהודי בבתי הספר והייתה מרכז השדולה של יו"ר המפלגה בכנסת, חה"כ אבי מעוז.

המטרה העיקרית של 'נעם' במהלך היא הפעלת לחץ על 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' כדי לקבל מקום אחד, ואף שניים, בעשירייה הראשונה, דבר שנעשה קשה לאחר ששתי המפלגות חברו יחד והותירו להם את המקום ה-11 בלבד.

בשבוע שעבר דיווחנו כי ב'ציונות הדתית' ניהלו מגעים עם 'נעם' במהלך השבועות האחרונים, והציעו לסגור איתם על בלוק לפני האיחוד עם בן גביר - בו יקבלו מקום ריאלי בעשירייה הראשונה בין עם באיחוד עם 'עוצמה יהודית', ובין אם לא. במפלגה החליטו להמתין עם ההצעה, שהפכה ללא רלוונטית.

ממפלגת 'נעם' לא נמסרה תגובה.

מפלגת נעם אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד