י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

דרמה בחב"ד: המינוי של בן הרב ירוסלבסקי נבלם 

המהלך בחב"ד למינוי בנו של אב"ד חב"ד הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי לממשיכו כאב"ד ומזכיר בי"ד רבני חב"ד - נבלם סופית. מכתב רשמי של בית הדין בלם את המינוי של הגאון רבי משה הבלין, שניסה למנות את הבן של הרב ירוסלבסקי. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים והסיכוי למינויים

דרמה בחב"ד: המינוי של בן הרב ירוסלבסקי נבלם 
הגאון הרב ירוסלבסקי צילום: פלאש 90

במכתב עליו חתומים חברי בית הדין של חב"ד, על בלאנק של בית הדין (מה שמעיד כי מדובר בהחלטה רשמית ועמדה של בית הדין בחב"ד), מבהירים הדיינים למזכיר בית הדין הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי כי המינוי אותו יזם הרב הבלין מקרית גת, בטל ומבוטל.

כזכור, חסידות חב"ד סערה בסוף השבוע לאחר שנודע כי הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי, רב קהילת חב"ד באלעד, ימלא מעתה את מקום אביו הגאון רבי יצחק יוהדה ירוסלבסקי כמזכיר ואב"ד בית דין רבני חב"ד.

הגאון רבי משה הבלין רבה של קרית גת נקרא באחרונה אל מזכיר בית הדין הרב ירוסלבסקי, והוא הפקיד בידו מכתב מפורט ובהיר שבו הוא ממנה את בנו הרב זלמן לממלא מקומו כאב"ד בית דין רבני חב"ד.

במכתבו כותב הרב: "הנני מבקש ומפציר בכל לשון של בקשה מכל חברי בית הדין שיסייעו לו בתפקידו זה, ויפעלו יחד מתוך אחדות להרים קרן אנ"ש ומוסדותיו של כ"ק אדמו"ר בארץ הקודש לשם ולתפארת".

הדבר יצר סערה גדולה והערב מגיע המכתב של בית הדין כי המינוי בטל ומבוטל, כפי שבחב"ד לא נהגו למנות 'ממשיכים'. גורמים בחב"ד ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' אומרים כי חבל שלשם כך היה צריך לבזות את האבא הרב ירוסלבסקי ובנו. 

יחד עם זאת, יודעי דבר אומרים כי מהלך מוסכם ומקיף מתגבש בימים אלה סביב המוסד העליון של חסידות חב"ד בישראל, "בית דין רבני חב"ד", לפי ההסכמות ימונו בניהם של הרבנים שכיהנו בבית הדין והלכו לעולמם.

הרבנים שימונו ככל הנראה הם: הרבנים הגאונים רבי מאיר אשכנזי רבו של כפר חב"ד, הרב ביסטריצקי מצפת והרב מנדלזון מערד (חתנו של הגרב"צ ליפסקר) ועימם בנו של אב בית הדין הגאון הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי רבה של קרית מלאכי, הרב זלמן ירוסלבסקי רב קהילת חב"ד באלעד. המינויים הללו יובאו לאסיפת בית הדין הקרובה לאישור חברי בית הדין. אך עד למינוי הרשמי של החברים החדשים כל המינויים עליהם דובר בתקשורת בטלים ומבוטלים.

במהלך זה שוככת הסערה סביב מכתבו של הרב ירוסלבסקי בו הוא ממנה את בנו כממלא מקומו. המינוי בשלב הזה מושהה עד לאספה של כל הרבנים.

חב"ד הרב ירוסלבסקי הרב משה הבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד