י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברקע מלחמת הצללים

צומצמה האבטחה סביב ראשי הממשלה לשעבר

לאחר שפורסם כי עלות אבטחתם של ראשי הממשלה לשעבר, אולמרט וברק, בחופשות ונסיעות פרטיות נאמדת במיליוני שקלים, הערב מתפרסם כי בשבועות האחרונים צומצמה האבטחה סביבם

צומצמה האבטחה סביב ראשי הממשלה לשעבר
מאבטחים בנתב"ג צילום: Moshe Shai/FLASH90

בשבועות האחרונים צומצמה האבטחה סביב ראשי הממשלה לשעבר אהוד ברק ואהוד אולמרט. לפי הפרסום ב'חדשות 13', במסגרת פיילוט של השב"כ השניים זוכים לאבטחה צמודה רק בהתאם לאירועים חריגים בלו"ז, ולמעשה רוב הזמן הם מסתובבים בגפם.

לגבי ברק נשקלת האפשרות להסיר ממנו לחלוטין את האבטחה בסוף החודש - אז תפוג תוקפה הארכה שניתנה להמשך אבטחתו. תקופה האבטחה של ראשי ממשלה לשעבר עומדת כיום על 20 שנה מיום סיום התפקיד.

לפי הדיווח, ההחלטה לגבי ראש הממשלה לשעבר ברק תעמוד לפתחם של חברי ועדת השרים לענייני אבטחה שתצטרך לקחת בחשבון את האיומים מטהרן בעיצומה של מלחמת צללים עם ישראל ומצד שני את העובדה שחלפו למעלה מ-20 שנים מאז תום כהונתו כרה"מ.

כזכור, לפני למעלה מחודש פרסם העיתונאי ירון אברהם ב'חדשות 12', כי בין החודשים יולי 2020 ועד דצמבר 2020 שילמה המדינה 1,351,000 שקלים לשם אבטחתם של אהוד ברק ואהוד אולמרט בטיסותיהם לחו"ל שהיו לשם עסקיהם או חופשות פרטיות.

בשנת 2021 הגיעה עלות אבטחת ראשי הממשלה לשעבר לכ-3 מיליון שקלים, ובין ינואר עד יולי השנה - הסכום עומד על כ-15 מיליון שקלים. סך הכול, בין השנים 2022-2020 הסכום ששולם לאבטחה של ברק ואולמרט בחו"ל עומד על 5,717,121 שקלים.

אולמרט הגיב לנתונים ומסר: "אם המדינה מחליטה שהיא רוצה לשמור עליי, שתחליט. אין לי מושג, אני לא עסוק בזה".

אבטחה שב"כ אהוד ברק אהוד אולמרט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד