י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ריכוך הכעס האמריקאי

ישראל תפצה משפחת העיתונאית שירין אבו-עאקלה?

האמריקנים לחצו על הדרגים הבכירים ביותר בירושלים לסיים את התחקיר בעניין הריגתה של העיתונאית מאל-ג'זירה - אך נראה כי הפרשה רחוקה מלהסתיים. למרות הפגיעה הקשה באמינות ההסברה הישראלית, ישראל לא מוכנה לקבל אחריות על מותה של הכתבת הפלסטינית

ישראל תפצה משפחת העיתונאית שירין אבו-עאקלה?
הלוויית העיתונאית צילום: Jamal Awad/Flash90

סערת מותה של העיתונאית הפלסטינית שירין אבו-עאקלה, שמחזיקה גם באזרחות אמריקנית, לא יורדת מסדר היום, גם בחלוף ארבעה חודשים ממותה - וכעת נראה כי הסוגייה תצוף מחדש ותלווה את ישראל גם בעתיד, כפי שמעריכים בירושלים. בישראל קיוו שפרסום התחקיר יביא סוף לפרשה - אך לא בטוח בכלל שזה מה שיקרה.

ניתן להעריך כעת כי האמריקנים ילחצו על ממשלת ישראל לשלם פיצויים למשפחתה של העיתונאית - אך בצד הישראלי אומרים שהנושא לא עלה בשום שלב - וכי בכל מקרה זה לא על הפרק, כיוון שגם אם נורתה למוות מאש צה"ל, הדבר לא היה מכוון ו"לכל היותר" היא נורתה בשוגג.

עם זאת, בישראל מבינים שגם על טעויות צריך לשלם, וגם אם לא תקבל אחריות על הריגתה - תשלום הפיצויים יוכל לרכך את הכעס האמריקאי, כך מדווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

התחקיר הצבאי לא הציג תשובה חד-משמעית לשאלה שריחפה עד כה, אך הגנרל מייק פנזל, המתאם הביטחוני בין ישראל לפלסטינים שחקר את הפרשה, הגיע למסקנה כי הירי מעמדות צה"ל הוא זה שככל הנראה אחראי למותה של העיתונאית. המתאם האמריקני לא מצא סיבה להאמין שהירי היה מכוון, אלא העריך שמדובר בתוצאה של נסיבות טרגיות במהלך פעילות מבצעית נגד פעילי הג'יהאד האסלאמי אחרי שורה של פיגועי טרור בישראל. 

שירין אבו עאקלה ארה"ב אל ג'זירה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד