י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"להילחם בלא פשרות"

פצוע הלינץ' התנגד: מאסרו של המחבל מעכו לא יקוצר

ועדת השחרורים דחתה את בקשתו לשחרור מוקדם של המחבל אשר השתתף בלינץ' הקשה במור ג'אנאשווילי בעיר עכו במהלך מבצע שומר החומות. עו"ד חיים בלייכר מחוננו: "נגד טרור צריך להילחם בלא פשרות"

פצוע הלינץ' התנגד: מאסרו של המחבל מעכו לא יקוצר
מור ג'אנשווילי צילום: כאן חדשות

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר החליטה שלא להיענות לבקשתו של בילאל חילואני שהורשע בתקיפתו האכזרית של מור גאנאשווילי בעכו בפרעות במהלך מבצע 'שומר החומות'. חילואני פנה אל וועדת השחרורים של שב"ס בבקשה לקצר את מאסרו וזאת לאחר שנגזרה עליו שנת מאסר. לקראת הדיון פנה מור באמצעות עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו לוועדה בדרישה לסרב לבקשתו של חילואני.

בפנייה לוועדה שהגיש עו"ד בלייכר בשם גאנאשווילי נכתב כי: "המחבל בילאל בתאריך 12.5.21 היה שותף ולקח חלק בהתפרעות שבמהלכה בוצע הלינץ' שבו ניסו לרצוח אותי, רק בנס הצלחתי לשרוד ולצאת בחיים מהאירוע האכזרי הזה. המחבל שלהב את ההמון הרצחני בקריאות "הילד מת" למרות שראה וידע שאף אחד לא מת, כדי להסית את ההמון להמשיך ולתקוף אותי באבנים, מקלות, ברזלים, סכינים, בקריאה שכביכול הרגתי את אחד המתפרעים".

עוד נכתב במכתב כי: "המחבל וחבריו פגעו בי באכזריות רבה על רקע לאומני גזעני רק בשל היותי יהודי כפי שקבע בית המשפט. "לא ייתכן שעכשיו המחבל יקבל עוד הקלה בעונשו. שחרור מוקדם של המחבל יפגע בי באופן קשה ובאמון שיש לי במערכת המשפט במדינה היקרה שלנו. אני חושב שזה גם יפגע קשה מאוד בהרתעה כנגד הטרור ופעילי הטרור ובאמון של הציבור במערכת החוק".

עו"ד חיים בלייכר מחוננו ברך על החלטת וועדת השחרורים ואמר: " טוב עשתה הועדה שדחתה את בקשת המחבל. נגד טרור צריך להילחם בלא פשרות. כל פשרה מובילה להתחזקות הטרור".

מור גאנאשווילי הגיב להחלטה ואמר: "ימים קשים ולא פשוטים עברו עלי כל בקשה כזו מוסיפה חרדות ותסכול לימים הקשים שאני עובר, אני מודה ומברך על החלטת ועדת השחרורים שהייתה מתבקשת והעבירה מסר שדם יהודי לא יהיה הפקר ומקומו של המחבל מאחורי סורג ובריח".

לינץ' שומר החומות עכו שחרור מוקדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד