י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שינוי בנתונים

בעקבות המלחמה באוקראינה: ירידה בסחר היהלומים

סיכום חודש אוגוסט שפרסם הפיקוח על היהלומים שבמשרד הכלכלה והתעשייה מצביע על ירידה בשלוש מתוך ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות

בעקבות המלחמה באוקראינה: ירידה בסחר היהלומים
יהלומים אילוסטרציה צילום: Pixabay

ירידה בסחר היהלומים בחודש אוגוסט: בסה"כ בשני השלישונים הראשונים של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-1.37 מיליארד דולרים, ירידה של כ- 1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש אוגוסט נרשמה ירידה חדה של כ- 32% לעומת אוגוסט 2021). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ-1.23 מיליארדי דולרים, עלייה של כ-6% לעומת שני השלישונים הראשונים בשנת 2021 (כשבחודש אוגוסט נרשמה עלייה של כ-27% לעומת אוגוסט אשתקד).

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בשני השלישונים הראשונים של השנה עמד על סך של כ- 2.25 מיליארד דולרים, עלייה של כ- 19% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2021 (כשבחודש אוגוסט נרשמה ירידה חדה של כ- 30% לעומת אוגוסט אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ-2.8 מיליארדי דולרים, נרשמה עלייה של כ- 18% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2021 (כשבחודש אוגוסט 2022 נרשמה ירידה משמעותית של כ- 21% לעומת אוגוסט אשתקד). 

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-8.1 מיליוני דולרים, שמהווים כ-5.7% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל באוגוסט. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 5.7 מיליוני דולרים, שמהווים כ-3.5% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל באוגוסט. 

אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה, ציין: "אחרי תקופה ארוכה של עליות ומגמה מעורבת, מאופיין חודש אוגוסט, לראשונה השנה, בשינוי בנתונים. המלחמה באוקראינה, הסנקציות על רוסיה והעצירה דה-פקטו של סחר היהלומים עמה, הירידות בבורסות העולם והאינפלציה בעולם, כל אלו תרמו ככל הנראה להאטה בענף שעד לפרוץ המלחמה התקדם במלוא המרץ קדימה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שחודש אוגוסט מהווה חודש חלש יחסית בענף היהלומים, וכי היהלומנים הישראלים מוצאים, עם הזמן, חלופות ליהלומי הגלם הרוסיים". 

 

יהלומים סחר מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד