ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"נמצאים תחת מתקפה"

לפיד: יש מקום לרפורמה במערכת המשפט, לא ע"י נתניהו

ראש הממשלה יאיר לפיד תקף היום בוועידת המשפט של לשכת עורכי הדין את ראש הליכוד בנימין נתניהו ומפלגתו ואמר שיש מקום לרפורמות במערכת המשפט, אבל לא כאלו שיעשו על ידם של מי שפוגעים בהם 

לפיד: יש מקום לרפורמה במערכת המשפט, לא ע"י נתניהו
לפיד/נתניהו צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ/הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה יאיר לפיד התארח הבוקר בוועידת המשפט ה-11 של לשכת עורכי הדין. שם פתח במתקפה חריפה כנגד יו"ר הליכוד בנימין נתניהו: "״העולם המשפטי נמצא תחת התקפה שמטרתה לפרק אותו ולהרוס אותו״.

״בעבר ממשלות נפלו כשטנקים הסתערו על שלושה מקומות: על הפרלמנט, על תחנת הטלוויזיה, ועל בית המשפט. בעולם שבו אנחנו חיים היום, דמוקרטיות לא נופלות, הן מורעלות. הן מתכרסמות מבפנים״.

"אנחנו נגן על בית המשפט" הכריז לפיד. אנחנו נגן על מערכת המשפט. אנחנו לא עיוורים לפגמיה, אבל קודם נוודא שהיא בטוחה ממבקשי רעתה. אבל השינוי הזה צריך לשרת את המדינה, לא את מי שמנסה להרוס אותה מסיבות אישיות.

לפיד המשיך בדבריו ואמר, עונשי מינימום מחמירים הם חלק מאכיפת החוק. יותר מדי פעמים אנשים נכנסו לבית המשפט להישפט על עבירות אלימות חמורות, על התפרעות לאומנית ועבריינות בכביש, ויצאו עם עונשים קלים ולפעמים מגוחכים.

כשראש ממשלה בישראל עומד על מדרגות בית המשפט, מוקף בשריו, ואומר "גורמים במשטרה בפרקליטות ובתקשורת מנסים לבצע הפיכה שלטונית בניגוד לרצון העם". מה העם אמור להבין שמצפים ממנו לעשות?

לפיד תקף: "מה אמור העם להבין שמצפים ממנו לעשות כשיריב לוין, מספר 1 ברשימת הליכוד לכנסת, מכנה את שופטי העליון, "קומץ של ששה אנשים המתכסים בגלימת המשפט כדי לבצע הפיכה שלטונית".

מה העם אמור להבין כשבצלאל סמוטריץ', ראש המפלגה הגדולה בגוש נתניהו אומר, "הפתרון הוא פשוט, לא לציית לבית המשפט".

מה העם אמור להבין כשדודי אמסלם, מועמד לשר משפטים, ואל תחשבו לרגע שהמועמדות הזו לא רצינית, אומר שנשיאת בית המשפט העליון היא שיכורה, והשופטים שתמכו בה הם, וסליחה על הציטוט הזה: "ברמת הליקוק הכי גבוהה שיש, עשו לך פוליש על כל הרגליים."

"אז כן", אמר לפיד, "יש מקום לרפורמות במערכת המשפט, אבל לא שהחבורה הזו תעשה אותה. לא עם הכוונות האלה, לא מהסיבות האלה. אנחנו מדחיקים את העובדה שכל הדברים האלה נאמרים ברצינות גמורה. זו לא רק בריונות, זה לא רק נאשם שמנסה לחמוק מאשמתו – זו תוכנית עבודה".

ראש הממשלה סיים את דבריו: "האמת הגרעינית היא שמערכת המשפט זקוקה לרפורמה. הרפורמה הזו צריכה להיות זהירה, חכמה, יסודית, אחראית ורצינית. היא צריכה להתבצע בדיאלוג בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת".

בחירות לכנסת ה-25 יאיר לפיד בנימין נתניהו מערכת המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד