י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עלייה במאות אחוזים

זה מטורף: הנתונים המלאים על היקפי הטיסות מישראל

בקיץ 2022 חוצות מעל שמי ישראל כ-115 טיסות ביממה, בדרכן ממערב למזרח וממזרח למערב, בנוסף לתנועת מטוסים של בין 450-600 טיסות מסחריות ביממה בנתב"ג | חציית המרחב האווירי הישראלי גדלה בשנת 2022 (עד סוף יולי) בהיקף של 226% יחסית לתקופה המקבילה ב 2021

זה מטורף: הנתונים המלאים על היקפי הטיסות מישראל
אילוסטרציה צילום: pexels

השמיים פתוחים בזמן שחציית המרחב של ישראל פורצת גבולות ומספרים: פתיחת השמיים בהסכמי אברהם והיציאה המהירה מתקופת הקורונה הביאו לעלייה דרמטית גם במספר המטוסים החוצים את ישראל ממזרח למערב וממערב למזרח בדרכם מירדן, למזרח הרחוק והמפרץ הפרסי לאירופה וצפון אמריקה ובחזרה.

ברשות שדות התעופה מדווחים כי חציית המרחב האווירי הישראלי גדלה בשנת 2022 (עד סוף יולי) בהיקף של 226% יחסית לתקופה המקבילה ב 2021. מתחילת השנה עברו במרחב האווירי הישראלי מעל 86,393 טיסות מסחריות בינלאומיות.

ברשות מסביר כי רובן המכריעה של הטיסות הטסות במרחב האווירי של ישראל הינן הטיסות הממריאות ונוחתות בנמל התעופה בן גוריון - כ 66,722 אלף טיסות (עד סוף יולי). שאר 19,671 הטיסות המסחריות הבינלאומיות שטסו במרחב האווירי הישראלי הינן טיסות החוצות את המרחב האווירי של ישראל.

אישורי מעבר הטיסות המסחריות לטסים בתחומה של המדינה מנוהלים ע"י פקחי הטיסה של רשות שדות התעופה המנהלים את התעבורה האווירית האזרחית בכל המרחב האווירי של ישראל, את הטיסות המצטרפות וממריאות אל/מ נתב"ג ממערב וממזרח ואת הטיסות החוצות את המרחב מיחידת הבקרה הקפריסאית – דרך המרחב הישראלי - בניהול, פיקוח ובקרה של יחידות הבקרה האזרחיות של רשות שדות התעופה - למרחב הבקרה הירדני וכנ"ל בכיוון ההפוך.

לסיום: בשנת 2022 צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון כ 18 מיליון נוסעים. מתחילת השנה עברו בנתב"ג מעל 10 מיליון נוסעים ב 76,495 טיסות בינלאומיות.

 

נתב"ג בן גוריון נתב"ג טיסות קיץ הסכמי אברהם מטוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד