י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חוקרים טוענים

הממצאים נגד חברת NSO מעולם לא הוכחו

האם שורת הפרסומים לפיהם חברת הסייבר הישראלית NSO חדרה לטלפונים של עיתונאים ופוליטיקאים היא חלק מקמפיין פוליטי בינלאומי? גורם ישראלי: "האמריקנים הכניסו לנו כדור בין העיניים" גם בספרד הבינו: "שערוריית הריגול הופכת לבלוף גדול"

 הממצאים נגד חברת NSO מעולם לא הוכחו
חברת NSO צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הגוף המרכזי שעומד מאחורי התחקירים נגד חברת NSO הוא מכון קנדי בשם "סיטיזן לאב". מספר חוקרים עצמאיים מארה"ב ומספרד וכן גורם ישראלי בכיר אמרו ל'ישראל היום' כי הממצאים של "סיטיזן לאב" מעולם לא הוכחו. הבכיר הישראלי גם הפנה האשמות חמורות אל הממשל האמריקני, בעקבות הכנסתה של NSO לרשימה השחורה של הממשל ופתיחת החקירה נגדה. "האמריקנים הכניסו לנו כדור בין העיניים", אמר. לדבריו, מטרת המהלך היא לפגוע ביכולות הישראליות.

החוקרת הראשונה שפקפקה בטענות נגד NSO היא יהודייה אמריקנית בשם אירינה צוקרמן. היא פרסמה את ממצאיה כבר לפני שנתיים, מאז הותקפה ברשתות החברתיות, ולאחרונה טוויטר השעתה את חשבונה מסיבה לא ידועה, כך מדווח אריאל כהנא.

חוקר נוסף שכופר בטענות נגד NSO הוא ג'ונתן סקוט, מההאקרים המובילים בארה"ב, שמוכר ומוערך גם על ידי הפנטגון. סקוט: "ממצאי סיטיזן לאב אודות NSO אינם נכונים משום שעל פי סיטיזן לאב החדירה של פגסוס נעשתה באמצעות רכיבים שכבר לא היו מותקנים על הטלפונים בזמן החדירה. אין לכך שום ראיה או הסבר. אף אדם הגיוני לא יכול לקבל דו"ח כזה שהוא רק טענות ללא הוכחות, וזה מה שסיטיזן לאב עושים כבר 11 שנה", אומר סקוט.

גם החוקר הספרדי חוזה חוויאר אוליבס אומר כי "הדו"ח של סיטיזן לאב לא עומד בסטנדרט מחקרי". לאחרונה הפרלמנט האירופי הודיע כי לא יחקור את ממשלת ספרד בנוגע להפעלה כביכול של תוכנת פגסוס, בנימוק שאין ראיות לריגול בלתי חוקי. העיתון הספרדי 'קונפידנשל' כתב כי "שערוריית הריגול הגדולה הופכת במהירות לבלוף גדול".

מסיטיזן לאב נמסר בתגובה לדיווח ב'ישראל היום': "ההאשמות הן נלעגות ומבוססות על טענות שהופרכו. חברות כמו גוגל, מיקרוסופט ואפל תיקנו ליקויים שמצאנו, וכתוצאה מכך הפכו מיליארדי מכשירים ברחבי העולם לבטוחים יותר. לא היינו מעורבים בשום צורה שהיא בכל מה שקרה לחשבון הטוויטר של אירינה צוקרמן".

ישראל היום NSO ספרד טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד