י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"עלולות לשמש לריגול"

המלצה לישראלים לא להיכנס לסיני באמצעות רכב פרטי

תלונות רבות של ישראלים שביקשו לחצות את הגבול לסיני במכונית. פקידי מעבר הגבול בטאבה טוענים שמצלמות הרוורס ברכב "עלולות לשמש לריגול", ולכן דורשים לפרק אותן. בנוסף המצרים מסרבים להגדיל את מכסת המכוניות הנכנסות ליותר מ-50 ביום

המלצה לישראלים לא להיכנס לסיני באמצעות רכב פרטי
מעבר טאבה צילום: Nati Shohat/Flash90

משרד החוץ ממליץ לישראלים שלא להיכנס לסיני באמצעות רכב פרטי, זאת על רקע התנכלויות חוזרות ונשנות של אנשי מעבר הגבול בטאבה לתיירים מישראל, כך דווח ב'ישראל היום'. לאחרונה הגיעו תלונות רבות של ישראלים שביקשו לחצות את הגבול לסיני במכונית. מזה זמן שהמצרים אוסרים על מי שנכנס לסיני ברכב לחזור בטיסה, ולהפך. אולם המכשול המשמעותי יותר טמון דווקא במצלמות הרוורס שמותקנות ברכבים רבים.

פקידי מעבר הגבול בטאבה טוענים שהמצלמות התמימות "עלולות לשמש לריגול", ולכן דורשים לפרק אותן. מדובר בפרוצדורה מורכבת יחסית שעולה כאלף שקלים אם מבצעים אותה מראש במוסך, ומי שמגיע למעבר מבלי שפירק מראש את המצלמה - המצרים פשוט תולשים לו אותה וגורמים לנזק של אלפי שקלים.

הסכם השלום בין ישראל למצרים קובע מפורשות כי "כל צד יתיר כניסה חופשית לאזרחים ולכלי רכב של הצד האחר, אל שטחו ובשטחו, בהתאם לכללים החלים על אזרחים וכלי רכב של מדינות אחרות. שום צד לא יטיל הגבלות מפלות על תנועתם החופשית של בני אדם וכלי רכב משטחו לשטחו של הצד האחר". 

למרות בקשות חוזרות ונשנות של רשות שדות התעופה, המצרים מסרבים להגדיל את מכסת המכוניות הנכנסות ליותר מ-50 ביום. זאת כאשר הדרישה בפועל היא ל-500 מכוניות לפחות.

ישראלים המכירים את תופעת השחתת המצלמות ובקיאים בנעשה במעבר הגבול בטאבה, אמרו ל"ישראל היום" כי להערכתם מדובר בשוחד שמשלמים נהגי המוניות המצרים למנהלים במעבר. בשנה האחרונה העלו נהגי המוניות במעבר את התעריפים בכ-400%.

במשרד החוץ אמרו בתגובה לפניית "ישראל היום" כי "הבעיה מוכרת וידועה ואנו עובדים על פתרונה באמצעות השגרירות בקהיר והגורמים הקונסולריים. נספח התחבורה להסכם השלום עם מצרים נחתם ב-1980, והוא מתייחס לרכבים עם טכנולוגיות משנה זו בלבד. מטבע הדברים, אין בו התייחסות לטכנולוגיות מודרניות יותר, כגון מצלמות רכב. כתוצאה מכך המצרים טוענים כי הם אינם מוכנים להכניס רכבים שלא תואמים את המפרט הטכנולוגי המופיע בהסכם. הנושא נמצא בדיונים וקבוצות עבודה משתי המדינות אמורות להתכנס כדי לנסות לשדרג את הסעיפים הרלוונטיים בהסכם, ולהתאים אותם למציאות העכשווית. בינתיים ישראלים מתבקשים שלא להיכנס עם הרכב לסיני, מאחר שניתוח דווקני של נספח התחבורה אכן לא מאפשר כניסה עם מצלמות רכב".

טאבה מצרים סיני משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד