ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
למרות עליית מחיר הדלק

ההסתערות על נתב"ג: לא תאמינו כמה כסף עשתה חברת "ישראייר"

חברת התעופה ישראייר, הציגה בדוחות לרבעון שני ולמחצית ראשונה של 2022 שיפור ניכר בתוצאות, בעיקר תודות להמוני ישראל שמסתערים על הנסיעות לחול ביעדי נופש קרובים בים התיכון, אליהם טסה החברה

ההסתערות על נתב"ג: לא תאמינו כמה כסף עשתה חברת "ישראייר"
מטוס חברת ישראייר צילום: משה שי פלאש90

הכנסות ישראייר זינקו: בדוחות לרבעון שני ולמחצית ראשונה של 2022 נראה שיפור ניכר ברווחיות לחברת התעופה ישראייר.

באופן לא מפתיע, הפרחים והתודות מגיעים להמוני ישראל שהסתערו על הנסיעות לחו"ל ביעדי נופש קרובים בים התיכון, אליהם טסה החברה. 

על פי הדיווח של נווית זומר ב'ynet', ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-84 מיליון דולר לעומת 59 מיליון דולר ברבעון מקביל ב-2019 - עלייה של 42%. הרווח הנקי הסתכם בסך 4.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של שני מיליון דולר ברבעון המקביל. בנוסף, נתח השוק של החברה בנתב"ג עלה ל-4.3%, לעומת 2.6% בשנת 2019.

כמו כן, השיפור בתוצאות נרשם למרות העלייה במחיר הדלק הסילוני, אך החברה מציינת בדוחותיה כי "התאימה" (כלומר, ייקרה) את מחירי כרטיסי הטיסה בהתאם. 

יש לציין כי השיפור ברווחיות מוצגת חודשיים בלבד לאחר הנפקת ישראייר גרופ בבורסה לניירות ערך בתל אביב, במהלכה גייסה החברה 25 מיליון שקל לפי שווי חברה של 220 מיליון שקל (כיום שוויה הוא 254.3 מיליון שקל). מניית ישראייר עלתה מאז ההנפקה ב-8.3%. היום (שלישי), עם פרסום הדוחות, זינקה המניה ב-4.34%. 

החוב הפיננסי נטו של החברה ירד משיא של 76 מיליון דולר בעת משבר הקורונה לכ-44 מיליון דולר ברבעון השני, לאחר שיפור נוסף של כ-17 מיליון דולר בהשוואה לרבעון הראשון של שנת 2022. 

חברות תעופה נתב"ג נתב"ג בן גוריון נוסעים קיץ חופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד