י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
למנוע עגמת נפש

10 הצעדים החשובים לאבטחת המחשב החדש שלכם

סוף אוגוסט וחודש ספטמבר הם נקודת זמן בה רבים מתחדשים במחשב חדש לקראת השנה | הנה 10 טיפים לאבטחת המחשב החדש כדי למנוע נזקים כואבים ובלתי הפיכים

10 הצעדים החשובים לאבטחת המחשב החדש שלכם
אילוסטרציה צילום: unsplash

סוף אוגוסט וחודש ספטמבר הם נקודת זמן בה רבים מתחדשים במחשב חדש. ההאקרים יחפשו את הנתונים שלכם מהרגע שתחברו את המחשב לאינטרנט, ויש להם דרכים רבות לעשות זאת. זאת הסיבה לכך שאתם צריכים לחשוב על אבטחת סייבר עוד לפני שחיברתם והדלקתם את המחשב החדש.

קחו הפסקה קלה כדי לרענן את הזיכרון שלכם ולהפוך את היגיינת הסייבר לעדיפות העליונה. כדי ליהנות מהמחשב לטווח הארוך ישנם כמה דברים שחשוב לעשות: גיבויים, עדכונים, שדרוגים והגדרות יסייעו לכם ליהנות יותר מהמחשב החדש שלכם.

מהם האיומים העיקריים על המחשב שלי?

ברגע שתתחברו לאינטרנט, גורמים זדוניים ינסו לגנוב את הנתונים שלכם, להצפין את המחשב ולהחזיק את המידע תמורת כופר, לגנוב פרטים פיננסיים, להשתמש במחשב כדי לכרות מטבעות דיגיטליים ועוד. הם יעשו זאת באמצעות שיטות מנוסות ובדוקות, שלרוב מסתמכות בפריצה, גניבה או ניחוש של סיסמאות או ניצול חולשות בתוכנות.

בין האיומים הגדולים ביותר:

פישינג: אחד מהטריקים הישנים ביותר בספר. פושעי סייבר מתחזים לגורמים לגיטימיים ואמינים (בנקים, ספקי שירותים טכנולוגיים, קמעונאים וכו׳) ומנסים לשכנע משתמשים ללחוץ על קישורים או לפתוח קבצים מצורפים במייל. לחיצה על הקישור או הורדת הקובץ תוביל את המשתמש לאתר מזויף שיבקש ממנו להזין פרטים אישיים (כמו פרטי התחברות, כתובת או פרטים פיננסיים) או להורדה נסתרת של נוזקה.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

הורדות ופרסומות זדוניות: לפעמים רק הכניסה לאתר שהודבק או לאתר שמציג פרסומת זדונית יכולה לגרום להורדת נוזקה. אנחנו עשויים לחשוב שבאתרים ידועים הסיכוי לסכנה כזאת נמוך יותר, מכיוון שהמשאבים שלהם גדולים יותר והם יכולים להשקיע יותר באבטחה. עם זאת, ישנן דוגמאות סותרות רבות מהשנים האחרונות שמראות שזה לא תמיד נכון. לכן חשוב להשקיע בתוכנת אבטחה ממקור מהימן ולוודא שהגדרות האבטחה של הדפדפן מוגדרות כהלכה.

גניבת נתונים דיגיטלית: האקרים עשויים להדביק את דפי התשלום של אתרי סחר מקוון בנוזקות שתוכננו לאסוף באופן חשאי את פרטי כרטיס האשראי ברגע שהוזנו באתר. קשה להתגונן מפני סוג מתקפה כזה, מכיוון שמקור הבעיה הוא בספק עצמו. עם זאת, קנייה באתרים מוכרים יותר יכולה לצמצם את הסיכון.

אפליקציות וקבצים זדוניים: פושעי סייבר עלולים להסתיר נוזקות בתוך אפליקציות וקבצים להורדה שנראים לגיטימיים. רבים מהם מפורסמים בפורומים, אתרי הורדות ופלטפורמות צד-שלישי אחרות. לכן חשוב להוריד קבצים ואפליקציות רק ממקורות אמינים, ולהשתמש בכלי אבטחה אמין כדי לאתר תוכנות זדוניות.

עשרה טיפים שיעזרו לכם להגן על המחשב

רבים מהצעדים מטה כבר מבוצעים באופן אוטומטי ע"י יצרן המחשב או מערכת ההפעלה, אך כדאי להיכנס לעומק הדברים כדי לוודא שכל ההגדרות הן אכן בטוחות בהתאמה לצרכים שלכם.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

הנה עשרה הטיפים המובילים שמפרסמת חברת אבטחת המידע ESET להגנה על המחשב:

1. הפעילו עדכונים אוטומטיים עבור מערכת הפעלה והתוכנות המותקנות על המחשב.

2. הסירו תוכנות זבל שמגיעות עם המחשב בדרך כלל. לפני שאתם מסירים תוכנות כאלה, וודאו שהסרתן לא תפגע בביצועי המחשב. ככל שיש פחות תוכנות על המחשב, כך לתוקפים יש פחות הזדמנויות לנצל פרצות בתוכנה.

3. התקינו תוכנת אבטחה רב-שכבתית מספק חיצוני מהימן ועדכנו אותה באופן קבוע

4. הגדירו גיבויים, ובמיוחד עותק נוסף ששמור על כונן חיצוני שלא מחובר לרשת.

5. אבטחו את הדפדפן באמצעות התאמת הגדרות הפרטיות והאבטחה, ועדכנו אותו לגרסה האחרונה שלו.

6. הפעילו והגדירו את חומת האש במערכת ההפעלה והראוטר הביתי, והגנו עליו עם סיסמה חזקה.

7. הורידו אפליקציית אימות רב-שלבי כדי להגן על החשבונות של מפני פריצה באמצעות מתקפות פישינג ומתקפות מסוגים אחרים.

8. הימנעו משימוש בהתקני USB שאינם שלכם, ועשויים להיות מודבקים בנוזקות.

9. השתמשו במנהל סיסמאות כדי לוודא שהסיסמאות שלכם ייחודיות, חזקות וקשות לפיצוח.

10. הורידו אפליקציות וקבצים רק ממקורות אמינים והימנעו מהורדות פיראטיות, שבדרך כלל מודבקות בנוזקות.

מיותר לציין שגם ביצוע הצעדים האלה לא מונע את הסיכון לחלוטין במהלך הגלישה ברשת.

היו זהירים תמיד, אל תענו להודעות דוא"ל או הודעות אחרות מגורמים לא מוכרים, והפעילו את הצפנת המחשב באופן קבוע.

נוזקות אבטחת סייבר אבטחת מידע חברת ESET אבטחת מחשב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד