ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"היסטוריה מודרנית"

"חדש" מהניילון: לא תאמינו בכמה נמכר הדגם הראשון של האייפון

הדגם הראשון של מכשיר האייפון של חברת 'אפל' נשמר במשך 15 שנה באריזתו המקורית, ונמכר במכירה פומבית שערך בית המכירות RR Auction בארה"ב במחיר של 35,000 דולר | האייפון הראשון מציג נתונים דלים לעומת מה שיש לשוק היום להציע ונמכר אז ב-599 דולר

"חדש" מהניילון: לא תאמינו בכמה נמכר הדגם הראשון של האייפון
החנות של אפל בניו יורק צילום: Nati Shohat/FLASH90

מכשיר אייפון מקורי מהדור הראשון שטרם נפתח, נמכר תמורת 35,414 אלף דולר במכירה פומבית בארה"ב, 15 שנה לאחר שהושק לראשונה. הטלפון היה עדיין סגור בקופסה המקורית, ונשמר לכן במצב טוב.

לסמארטפון היה רק 8GB של אחסון, כלום לעומת מינימום של 128GB שמוצעים באייפון 13 של היום. 12 אפליקציות בסיסיות מוצגות על המסך הקטנטן, שגודלו 3.5 אינץ', ויש לו מצלמה של 2 מגה פיקסל. על פי מומחים, מדובר כנראה בדגם מהייצור המוקדם ביותר, מכיוון שאין בו עדיין אפליקציית iTunes, שנוספה זמן קצר לאחר ההשקה.

 

האייפון הראשון הגיע בינואר 2007 עם מסך מגע בגודל 3.5 אינץ', דבר שלא היה חידוש, שכן היו מכשירים עם מסך מגע קודם לכן, אבל הטכנולוגיה בה השתמשה אפל (מגע קפסיטיבי) בשילוב עם איכות הפיתוח של חברת אפל, הביאו לכך שזה היה המסך הראשון שבאמת היה קל וראוי להשתמש בו עם אצבעות היד ולא עם עטי סטילוס, מה שהיה מקובל אז במכשירים עם מסך מגע. מעבר לכך הוא לא הציע אפילו אינטרנט במהירות 3G,  ואפילו לא הייתה בו חנות אפליקציות.

"אייפון הוא מוצר מהפכני וקסום, שמקדים בחמש שנים כל טלפון נייד אחר", אמר סטיב ג'ובס המנוח, מנכ"ל ומייסד אפל, כשהכריז על המוצר בינואר 2007. מחירו של אייפון עם אחסון של 4GB עלה 499 דולר ומחירו של אייפון עם אחסון של 8GB עלה 599 דולר.

 מכשיר האייפון הראשון של חברת אפל / צילום: Apple

הטלפון נמכר כחלק ממכירה פומבית בבית RR Auction שמוקדשת למוצרי אפל , חומרה ולסטיב ג'ובס. בנוסף, נמכר אייפוד מקורי מהדור הראשון שלא נפתח (נפח אחסון של 5GB) תמורת 25 אלף דולר. בסכום הרבה יותר גבוה נמכר השבוע אבטיפוס של המחשב הראשון – אפל 1, של סטיב ג'ובס ב-677,196 דולר.

אפל apple אייפון מכירה פומבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד