י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הרס את הסודיות וההפתעה

צפוי למאסר וקנס: העובד גנב מידע פנימי וחשף פריצת דרך

עובד לשעבר בחברת אפל ככל הנראה קלקל התכניות לשמור את הרכב האוטונומי של החברה בסודיות ועל אפקט הפתעת הציבור עם הבשורה, לאחר שגנב מידע פנימי בנושא | הוא עומד בפני מאסר ממושך וקנס של רבע מיליון דולר

צפוי למאסר וקנס: העובד גנב מידע פנימי וחשף פריצת דרך
אילוסטרציה צילום: unsplash

ז'יואלינג ז'אנג, מהנדס לשעבר ב'אפל' הודה במסגרת עסקת טיעון שגנב מידע פנימי (ששוקל 24GB) על פרויקט הרכב האוטונומי שלה, פרויקט שנשמר בסודיות רבה. הוא הודה - והוא עומד בפני מאסר של 10 שנים וקנס כספי של רבע מיליון דולר. כך דווח ברשת CNBC.

כתב הטכנולוגיה של 'גלובס' נבו טרבלסי, תהה האם זה לא עוד אישור שהפרויקט הזה קיים ואף אולי על סטרואידים. המסמכים שלקח אותו מהנדס כוללים סכמות הנדסיות של לוח מעגלים וקבצים עם אבות הטיפוס ודרישות כאלו ואחרות. המסמכים שהוא גנב כנראה שווים משהו, והחברה אולי עומדת בפני פריצת דרך מעניינת.

שנית, מציין העיתונאי, מישהו בסין ממש ממש רוצה את התוכניות האלו. ז'אנג שנתפס בשנת 2018, תכנן לנסוע לסין בטענה שהוא רוצה לטפל באמו כשבשנת 2019 עובד אחר לשעבר של 'אפל' נתפס גם הוא לכאורה כי גנב סודות מסחריים מחטיבת המכוניות החשמליות של החברה, גם הוא סיפר שתכנן לנסוע לסין, וקלטו את כוונתו הזדונית. אגב, גם הוא מיוצג על ידי אותו עורך דין שמייצג את העובד הנוכחי החשוד.

שלישית, זהו פרויקט סודי ממש, עצם קיומו נמצא בחשיכה. ב'אפל' מאוד לא שמחים על אירועים כאלו, לא רק אי הנעימות ואמון מול עובדים - אלא בעיקר כי זה הורס לה את התוכניות ואת אפקט ההפתעה.

אפל apple גניבת מידע מכוניות אוטונומיות רכב אוטונומי עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד