י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הריצה הנפרדת של בן גביר

הנח לפוזיציה, בדוק מה מתחולל בשטח / טור תגובה

בתגובה לטורו של כתבנו יענקי פרבר על כך ש'עוצמה יהודית' לא תעבור את אחוז החסימה, יו"ר מטה המגזר הדתי לאומי במפלגה נועם מדר מגיב ודוחה את הטענות: "תתיר את נדרך, כי אתה הולך להתאכזב בגדול" | טור תגובה  

הנח לפוזיציה, בדוק מה מתחולל בשטח / טור תגובה
בן גביר בשוק מחנה יהודה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

קראתי את טור הדעה של יענקי פרבר שכותרתו "אני שם נפשי בכפי: בן גביר לא יעבור את אחוז החסימה", והשתאיתי. לא מהתוכן, אלא מהפוזיציה.

פרבר מנסה לצייר ביטחון כאילו למפלגת "עוצמה יהודית" אין סיכוי לעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות. כדי להשרות תחושת ביטחון בדבריו, הוא מוכן להתאבד על ההימור שלו ("שם נפשי בכפי").

הסיפא של הטור מלמדת על תוכנו. בעוד שהוא מתנבא ש"בן גביר לא יעבור את אחוז החסימה", דווקא לבצלאל סמוטריץ פרבר מפרגן וטוען שיש לו "בסיס איתן של מצביעים".

אז נתחיל מהסוף: אם בן גביר לא עבר עד כה לבדו את אחוז החסימה, כפי שפרבר מציין, סמוטריץ אף הוא מעולם לא עבר לבד. הרי שמפלגתו של סמוטריץ, הלא היא במקור "תקומה", מעולם לא התמודדה לבדה. גם בסבבי הבחירות של שלוש השנים האחרונות, סמוטריץ תמיד נשען על מפלגות אחרות כדי לעבור. 

לא רק זה. בכנס שלאחר קבלת התוצאות במה שמכונה "סבב א'" של מערכות הבחירות (ניסן תשע"ט / אפריל 2019), כשסמוטריץ חבר לעוצמה יהודית ול"בית היהודי", ולאחר שסמוטריץ הבטיח ש"איתמר יהיה בכנסת. נקודה" (מה שלא קוים), הוא הודה לפעילי עוצמה יהודית ואמר ש"הם הצילו את ממשלת הימין". מדוע הם הצילו? מכיוון שלא היה לו כל סיכוי לצלוח את אחוז החסימה בלי תמיכת עוצמה יהודית.

כך גם בסבבים שלאחר מכן – סמוטריץ נשען שוב ושוב על אדריכלי הונאת הימין (בנט ושקד), תוך שהפנה גב וכתף קרה כלפי מי שבזכותו שימש כשר תחבורה – איתמר בן גביר.

ועתה אתייחס לגוף טענותיו של הנביא פרבר:

כל בר דעת יודע שכניסה לכנסת היא רף, שלמפלגות אידיאולוגיות (בניגוד למפלגות אווירה) קשה לצלוח עד לשלב בו הן מצליחות להיכנס לראשונה. כל עוד מפלגה לא מכהנת בכנסת, מצביעיה הפוטנציאליים נרתעים בהמוניהם. אולם כניסה בפועל לכנסת יוצרת אפקט מכפיל שבמסגרתו לא רק שהמצביעים חוזרים בהמוניהם, אלא שעצם הכהונה בכנסת כאשר מדובר בח"כ דומיננטי, יוצרת מכפיל כוח. על אחת כמה וכמה פעילות עניפה כמו של חבר הכנסת (כמו איתמר בן גביר) יוצרת תהודה ופופולאריות רבה באופן שמכפיל, משלש ומרבע את הנכסים האלקטוראליים של המפלגה. רד לשטח יענקי, בקר בכנסים ההומים מאדם, בהיסטריה סביב בן גביר ברחוב. מעולם לא היה מצב כזה!

הבייס הקשיח של סמוטריץ במקומו מונח. גודלו מוערך בכ-3 מנדטים מקסימום. אין לנו עניין להתכתש איתו. רק תמוה מאוד כיצד פרבר מגן עליו באופן נחרץ וקובע שיש לו בייס חזק שיאפשר לו לעבור לבדו, בקלות, את אחוז החסימה.

ולשאלתו של פרבר "מאיפה בן גביר הולך להביא מעל 165,000 קולות הדרושים לו לעבור את אחוז החסימה?" יש שתי תשובות:

הראשונה: מדובר במספר הרבה יותר גבוה.

השנייה: בן גביר יקבל את מאות אלפי הקולות ממגוון הזרמים של עם ישראל. כל אלו שמאסו באליטות שדואגות רק לאינטרסים הצרים של מפלגתם.

כל אלו שנמאס להם ממפלגות מגזר צרות ורוצים מנהיג שידאג לאינטרסים של כלל העם. אלו שהתאכזבו מהבטחות שווא ושלא מסיימים את החודש. כל אלו שדורשים שינוי דרסטי בתפיסה הביטחונית הרופסת ורוצים ללכת בארצם בקומה זקופה ובראש מורם. וכל אלו שרוצים לשנות את שיטת המשפט והשלטון, באופן שהעם הוא זה שיחליט מי ואיך יקבע לנו מדיניות, ולא קומץ אנשים שלא הועמדו מעולם לבחירה דמוקרטית.

וכן, יענקי, במהלך השנה האחרונה ח"כ בן גביר חרש וחורש את הארץ לאורכה ולרוחבה ונפגש עם ה"עמך" באופן בלתי אמצעי. לא רק בתקופת בחירות, אלא באופן יומיומי. כי כזה הוא – יורד אל העם. והעם אוהב את מי שמדבר אמת, ובגובה העיניים.

אז יענקי היקר, לא נביא אתה ולא בן נביא. תתיר את נדרך, כי אתה הולך להתאכזב בגדול.

איתמר בן גביר עוצמה יהודית יענקי פרבר בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד