י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
איבדה שני בעלים ב-20 שנה

ההרוג השלישי בסבב - אסון שני לרעייתו

בשעות הערב הותר לפרסום שמו של נהג הרכב שנרצח בשעות הצהריים מפגיעת טיל נגד טנקים ברכבו סמוך למחסום ארז בדרום הארץ | עבור רעייתו מדובר בבעל שני שמוצאה את מותו בנסיבות טרגיות 

ההרוג השלישי בסבב - אסון שני לרעייתו
משה פדר הי"ד צילום: מתוך פייסבוק

הערב הותר לפרסום שמו של הרוג נוסף, רביעי במספר בסבב הלחימה הנוכחי - משה פדר הי"ד בן ה-67, תושב העיר כפר סבא.

הוא נרצח בשעות הצהריים, כאשר פעילי טרור שיגרו מרצועת עזה טיל קורנט לעבר הרכב בו נהג בסביבת מחסום ארז בדרום הארץ. הפגיעה היתה ישירה ולא נותרו לו סיכויים לשרוד את פגיעת טיל הנ"ט.

פדר הינו בעלה של הגב' איריס עדן, ששיכלה את בעלה הראשון ישיש עדן ז"ל באסון המסוקים שאירע בשנת 1997.

איריס ספדה הערב לבעלה בראיון ל'חדשות 12' ואמרה, "כמו שאתם כבר יודעים אני עברתי דברים בחיי, וידעתי. ידעתי. לא הייתי צריכה הרבה הודעות רשמיות. אני חשה כאב גדול ועצב גדול, משה היה אהבת חיי השנייה. היינו יחד 17 שנה. הוא היה איש טוב לב, נדיב, אוהב, אהוב ואהוד על כל החברים. עצוב מאוד. זו טרגדיה גדולה. הוא היה איש ובעל למופת".

באתר ההנצחה לחללי מערכות ישראל של משרד הביטחון צוין כי ישיש ז"ל נחשב בטייסת כטייס ותיק, מנוסה ומצוין והשרה תמיד אווירה נינוחה ורגועה. הוא השתתף במבצעים רבים במהלך שירותו הסדיר ובשירות המילואים. מפקדו הגדיר אותו: "ממייסדי הטייסת, טייס מצוין, קצין מעולה, לוחם לדוגמה, חבר אמיתי, ואדם מזן מיוחד שלא מוצאים כל יום".

בערב של יום כ"ח בשבט תשנ"ז (4.2.1997) אירע אסון המסוקים. שני מסוקי יסעור התנגשו מעל מושב שאר ישוב ושבעים ושלושה הלוחמים, שעשו דרכם לפעולה מבצעית בלבנון, נהרגו, וביניהם ישיש. בן ארבעים וארבע היה בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בקרית שאול. הותיר אחריו אשה, שלושה בנים, הורים ואח.

המשפחה הנציחה את זכרו בהקמת פינת זיכרון בגן הציבורי הסמוך לבית המשפחה ברמת השרון, ובהענקת מלגת לימודים שנתית לסטודנטים.

הרמטכ"ל אמנון ליפקין שחק ז"ל, כתב אז למשפחה במכתב הניחומים: "ישיש שירת כטייס בטייסת ה'יסעורים' הראשונה בבסיס חיל האוויר בתל נוף, ותואר על ידי מפקדיו כקצין מקצועי, שאהב את חוויית הטיסה ותרם מנסיונו הרב לאחרים. ישיש מילא את תפקידו על הצד הטוב ביותר, היווה דוגמה אישית לסובבים אותו והיה חבר אמיתי". מפקד היחידה בה שירת ישיש, הוסיף וכתב: "ישיש, שהיה הקברניט הוותיק ביותר, היווה עמוד התווך של אוכלוסיית המילואים בטייסת. התנדבותו לכל משימה בכל זמן, תושייתו, היותו קצין מצטיין ולוחם אווירי מעולה, הפכוהו לאדם שתענוג היה לעבוד אתו, דמות נערצת וראויה לחיקוי. נכונותו להשתתף בכל פעולות הטייסת, הכוללת גם פעילות מבצעית, הביאוהו במסוק אל מעל שאר ישוב, בדרכו לגיחה מבצעית בלבנון ובהמשך, אל האסון הנורא".

יהי זכרם ברוך.

הסלמה בדרום אסון אסון המסוקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}