ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
גוש הימין בסכנה

סקר: 'העבודה' מתחזקת על חשבון 'כחול לבן'

מפלגת 'העבודה' תהיה אחת מהפתעות הבחירות? היא כבר היתה על סף אחוז החסימה אך בתקופה האחרונה בצל המשברים של מפלגת 'כחול לבן' היא ממשיכה להתרומם • בן גביר על פי הסקר יהיה בכנסת • כחלון עם 4 מנדטים בלבד • ליברמן ואורלי לוי לא עוברים את אחוז החסימה

סקר: 'העבודה' מתחזקת על חשבון 'כחול לבן'
קמפיין 'כחול לבן' בחוצות ירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע לבחירות מתפרסם סקר שמעניק פחות מ-30 מנדטים לשתי המפלגות הגדולות. על פי סקר שפורסם הערב ב'ערוץ 13', אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הרי שהתוצאות בסופן היו כדלהלן, 'הליכוד' היה זוכה ב-29 מושבים בכנסת, לעומת 'כחול לבן' שהיתה זוכה ל-28.

מפלגת 'העבודה' רושמת זינוק משמעותי, לראשונה במערכת הבחירות הזאת ומתייצבת על 14 מנדטים לעומת עשרה מנדטים בסקר הקודם שפורסם בערוץ. 

במורד הסקר, 'איחוד מפלגות הימין' תקבל שבעה מנדטים, הוי אומר שאיתמר בן גביר מ'עוצמה יהודית' בפנים. אחריה 'זהות' בראשות משה פייגלין זוכה לשישה מנדטים, מספר זהה יקבלו גם 'יהדות התורה' ורשימת חד"ש-תע"ל. 

מפלגות ש"ס, 'הימין החדש' בראשות בנט ושקד, 'מרצ' ורע"מ בל"ד מקבלות בסקר חמישה מנדטים. בתחתית נמצאת 'כולנו' של משה כחלון עם ארבעה מנדטים בלבד, על גבול אחוז החסימה.

'ישראל ביתנו' בראשות ליברמן ו'גשר' בראשות אורלי לוי אבקסיס, לא עוברות את אחוז החסימה, אך האחרונה קרובה יותר עם 2.9%.

מן הסקר עולה כי גוש הימין-חרדים עומד על 62 מושבים בכנסת, לעומת 58 מושבים לגוש השמאל-מרכז-ערבים. עם זאת הימצאותו של כחלון על סף אחוז החסימה, צריכה להדאיג את נתניהו.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו ממשיך להוביל על יריבו, כאשר נתניהו זוכה בסקר ל-46% תמיכה, לעומת גנץ שזוכה ל-37 אחוזים. 17% השיבו כי אינם יודעים להגיד מי ראוי יותר.

כמו כן נשאלו המשתתפים בסקר, אם תבוטל הרוטציה על ראשות הממשלה בין גנץ ללפיד, האם זה יגדיל את הסיכוי שתצביע ל'כחול לבן'? 24% השיבו כי במקרה כזה הסיכוי יגדל, 6% השיבו כי ביטול הרוטציה יפחית את הסיכויים שיצביעו למפלגת הגנרלים. 56% מהמשיבים ענו כי ביטול הרוטציה לא תשנה את דעתם. 14% השיבו כי אינם יודעים לענות השאלה.

שאלה אחרונה, האם לדעתך בני גנץ יצטרף לממשלה בראשות נתניהו? 54% השיבו כי יסכים. 22% ענו כי בני גנץ לא יצטרף. 24 אחוזים ענו כי הם אינם יודעים.

הסקר נערך על ידי הפרופ' קמיל פוקס, ונכללו בו 856 נשאלים, 601 מהאוכלוסיה היהודית במדינת ישראל, וכן 255 מהמגזר לא היהודי. טעות הדגימה עומד על 3.4%.

 

 

 

 

 

סקר מנדטים סקר בחירות בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד