ממחר: טיסות ראשונות מנמל התעופה רמון
ממחר: טיסות מסחריות פנים ארציות של חברות "ישראייר" ו-"ארקיע" ימריאו וינחתו בשדה התעופה רמון • השר כץ: "שמי אילת והנגב נפתחים לתחרות ומצטרפים למדיניות 'השמים הפתוחים', שהובילה לתחרות ולהוזלה דרמטית של מחירי הטיסות"
- אלי שלזינגר
- כ"ח שבט התשע"ט
כשבועיים לאחר חנוכת שדה התעופה הבינלאומי "רמון-אילת", ע"ש אילן ואסף רמון, יחלו מחר (שני) טיסות מסחריות פנים ארציות להמריא ולנחות בשדה התעופה רמון; כך הודיע היום שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.
הטיסות הפנים ארציות יפעלו בהדרגה עד למעבר המלא מהטרמינל הישן במרכז העיר אילת לנמל החדש "רמון". בהתאם ללוח הטיסות של רשות שדות התעופה (רש"ת), ינחתו וימריאו מחר ברמון שש טיסות פנים ארציות של חברות "ישראייר" ו-"ארקיע".
הטיסה הראשונה של חברת "ישראייר" תנחת בנמל התעופה רמון בשעה 18:45 בערב ותמריא חזרה לשדה דב ב-19:15 בערב.
טיסה של חברת "ארקיע" תנחת ברמון בשעה 20:20 בערב ותמריא חזרה לשדה דב ב-20:55 בערב.
טיסה שלישית של "ישראייר" תנחת בשעה 21:15 בערב ותמריא חזרה לשדה דב ב- 21:45.
לרשות הנוסעים יעמדו מחר שירותי הסעה לרמון מנמל התעופה הישן באילת, ללא תשלום, החל משעתיים וחצי לפני מועד ההמראה המתוכנן, בתדירות של 15 דקות.
ההסעות לנמל התעופה רמון יועמדו לרשות הציבור במגרש החנייה הסמוך לנמל התעופה אילת (בין הטרמינל לתחנת הדלק).
ההסעות מנמל התעופה רמון לאילת יצאו ממגרש החנייה הסמוך לאולם מקבלי הפנים.
תושבי אילת יהיו פטורים מחנייה למשך 36 שעות ב"רמון". חברת "אגד" תפעיל ארבעה קווי תחבורה ציבורית מאילת לנמל התעופה רמון ובחזרה, בתעריף מוזל במיוחד הזהה לתעריף העירוני של אילת, 4.20 שקלים.
קו 31 מהשכונות הצפוניות וקו 32 מהשכונות הדרומיות, יפעלו בשעות הבוקר אל שדה התעופה ובערב חזרה לעיר לטובת תושבי אילת.
קו 30 (קו ישיר) מהתחנה המרכזית וקו 50 מטאבה, דרך אזור המלונות, אל שדה התעופה, יפעלו ברוב שעות היום בתדירות של שתי נסיעות לשעה בכל קו. בחלק מהשעות תגדל התדירות בהתאמה ללוח הטיסות של השדה.
קו 397 של אגד מאילת לבאר שבע יכנס לשדה התעופה ויאפשר הגעה משדה רמון למרכז הארץ. בחודשים הקרובים יפתח קו חדש מאילת למצפה רמון, הכולל כניסה אל תוך השדה כדי לעודד את פיתוח התיירות בציר זה. נבחנת אפשרות עתידית לפתיחת קו חדש גם למלונות ים המלח.
הטיסות המסחריות יועתקו מנמל התעופה הישן באילת לשדה החדש ברמון בהדרגה עד לסגירתו המלאה של נמל אילת הישן ב-18 במרס 2019. ב-31 במרס 2019 יופסקו גם כל ההמראות והנחיתות של הטיסות האזרחיות הבינלאומיות בנמל התעופה עובדה ויועתקו לנמל "רמון".
הטיסות הבינלאומיות המסחריות בנמל התעופה הבינלאומי "רמון" יופעלו גם הן באופן מדורג. ב-4 ו-11 למרס ינחתו וימריאו מרמון שתי טיסות בינלאומיות של חברת "Ryanair" לפוזנאן ופראג. ב- 2 באפריל 2019 תועתק כל פעילות הטיסות הבינלאומיות מעובדה לרמון.
השר כץ ציין כי נמל התעופה רמון ישמש את התעופה הבינלאומית והפנים ארצית לדרומה של המדינה ויחליף את השדות הקיימים באילת ובעובדה. לדבריו, הנמל ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל ושדה אלטרנטיבי לנתב"ג, בשעת חירום.
"שמי אילת והנגב נפתחים לתחרות ומצטרפים למדיניות 'השמים הפתוחים', שהובילה לתחרות ולהוזלה דרמטית של מחירי הטיסות, לגידול עצום במספר הנוסעים, יותר מ- 22 מיליון נוסעים בשנה החולפת, לעומת כ-10 מיליון נוסעים בלבד בשנת 2009, והיעד לשנה הנוכחית הוא 25 מיליון נוסעים", אמר השר כץ.
שר התחבורה הוסיף כי נמל רמון יהיה אבן שואבת ליצירת אלפי מקומות עבודה בתעשיית התיירות והנופש, התחבורה והשירותים.
לדבריו, מדובר בתנופת פיתוח משמעותית לאילת ולכל דרום הארץ. נמל התעופה "רמון" הוא הנמל האזרחי הבינלאומי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. הנמל שנבנה בסטנדרטים גבוהים של בטיחות, ממוחשב לחלוטין וכולל מערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם.
השר כץ ציין כי חברות התעופה שינחתו בנמל רמון יהיו פטורות מתשלום אגרות נחיתה, במטרה לעודד את החברות לנחות בשדה החדש. עלות הקמת השדה נאמדת ב- 1.8 מיליארד שקלים. הקמת נמל התעופה רמון מומנה במלואה מתקציב רשות שדות התעופה.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות