י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

התיעוד הנדיר של הגר"ח: "משוגעים, אני יודע הכל"

שר התורה נשאל בעבר על הטענות לפיהם הוא לא מעורב בהחלטות הפוליטיות - וענה: "אני יודע הכל, הטענות האלו היו כבר בימי קורח, רחמנא ליצלן" • בימים האחרונים חזר הגר"ח מספר פעמים בפני אנשים שבאו לשאול אותו האם הוא מעורב בכל החלטה, והדגיש כי הכל על דעתו • צפו

התיעוד הנדיר של הגר"ח: "משוגעים, אני יודע הכל"

נדיר: קמפיין ההשחרה נגד גדולי ישראל שמתנהל בשנים האחרונות הגיע לפתחו של הגר"ח קנייבסקי. השיחה שהתקיימה על רקע אחד ממסעות ההסתה נגד גדולי ישראל בבחירות שעברו, מפריך בצורה חד משמעית את הטענות על כך ש"הסתירו ממרן הגר"ח קנייבסקי פרטים", ועוד טענות שהועלו בשבועות האחרונים על ידי גורמים אינטרסנטיים. צפו בתיעוד המלא.

רבי חיים קניבסקי

בשיחה נדירה שהתקיימה לפני מספר שנים, עם הגרש"ב סורוצקין, ונחשפת לראשונה כעת, הועלו הטענות לפיהם ההחלטות הפוליטיות מתקבלות על ידי הגבאים והנכדים והרב לא מעורב בקבלת ההחלטות. הגר"ח דחה את הטענות בשאט נפש והשווה את הטוענים לאנשי קורח ועדתו, שבאו בטענות על משה רבינו שהוא לא יודע את כל הפרטים.

יצויין, כי הטענות על חוסר מעורבותם של גדולי התורה בהחלטות פוליטיות הם לא חדשות ועולות מידי מערכת בחירות, על ידי גורמים אינטרסנטיים שרוצים להחליש את הכח של גדולי התורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בימים האחרונים חזר הגר"ח על הדברים מספר פעמים בפני אנשים שבאו לשאול אותו האם הוא מעורב בכל החלטה, והדגיש כי הכל על דעתו וכל הפרטים מונחים לפניו לפני שמתקבלת ההחלטה.

תמליל הוידאו המלא:

השואל: "בכוללים אומרים ששמעו מאנשים על הרב, שהרב לא יודע את כל הפרטים של הבחירות ורק אומרים לרב כל מיני דברים, הגבאים, הנכדים וכולם ואפשר לעבוד על הרב. האברכים אומרים שאף פעם לא שמעו דיבור ברור מהרב".

הגר"ח: "כבר היה לעולמים".

השואל: "מה הפשט כבר היה לעולמים?"

הגר"ח: "בימי קורח".

השואל: "איפה זה כתוב בימי קורח?"

הגר"ח: "גם אמרו את זה שמשה רבינו לא ידע. הקהילו את כל העדה על משה ואהרון".

השואל: "מה הפשט בזה? כאילו שמשה ואהרון לא ידעו?"

הגר"ח: "הם משוגעים, מטורפים, בקיצר".

השואל: "יש אברכים שאומרים שלא שמעו מהרב מפורש שהרב יודע את כל הפרטים
ורק שלא עובדים...".

הגר"ח: "בטח שאני יודע, מה השאלה?!".

השואל: "פשוט זה מה שמסתובבים כל היום שהרב לא יודע".

הגר"ח: "רחמנא ליצלן".

רבי חיים קניבסקי בחירות גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}