הרב מזוז חולק על הגר"ח: מותר ללבוש שעון
הגר"ח מורה לכל הבאים שיסירו את השעון מידיהם, אולם הגר"מ מאזוז מתייחס לכך ואומר שמותר ללבוש שעון כי לא מדובר בתכשיט • האזינו
- אברמי פרלשטיין
- ח' אלול התשע"ח
- 4 תגובות
הגאון רבי מאיר מאזוז התייחס הערב (מוצאי שבת) בשיעורו השבועי לפסק של שר התורה הגר"ח קנייבסקי - האוסר לבישת שעון לגברים מטעם "לא ילבש גבר".
כידוע, כל מי שמגיע לבית הגר"ח ושעון בידו - מורה לו הגר"ח להסיר את השעון. היות והוא נוקט שהשעון מוגדר כתכשיט, וממילא יש בזה חשש ש "לא ילבש גבר שמלת אשה".
אולם הגר"מ מאזוז חושב אחרת. במהלך שיעור שנשא הוא התבטא: "הרי כולם יודעים שישנם סוגים שונים של שעונים לגברים - שהם שונים מהשעון של הנשים".
הרב מאזוז הוסיף: "מצאתי היום (שבת) ב'ברכי יוסף' שכותב להתיר לטלטל שעון בשבת, והוסיף הרב חיד"א והעיד על כמה גאוני עולם ש"קיימא להו שעתא בידייהו" - זה ביטוי מיוחד של הרב חיד"א - יש להם שעון בידם".
"שעון כבר היה בידם" הסביר הגר"מ מאזוז, "ומהם הוכיח החיד"א שמותר לטלטל את זה בשבת, כי זה כלי שמלאכתו להיתר".
"ומכאן מוכח" אמר הגר"מ מאזוז, "שמותר ללבוש שעון, כי זה לא תכשיט, ורק ללבוש שעון שמיוחד לאשה, אולי בזה יש ספק".
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות