כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024

הסנקציות חוזרות: טראמפ חתם על הצו

הערב בחצות, שעון וושינגטון - ייכנס לתוקפו הצו החדש, שמטיל את הסנקציות החדשות על איראן • "הסכם שיטפל בתמיכת איראן בטרור"

טראמפ ורוחאני, אילוסטרציה
טראמפ ורוחאני, אילוסטרציה צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ חתם על הצו שמחדש את הסנקציות על משטר האייתולות באיראן. הנשיא אמר כי הוא רוצה להפעיל על איראן לחץ כלכלי מקסימלי, טראמפ השאיר פתח לאיראן ואמר שהוא יהיה מוכן לנהל מו"מ חדש, שיחליף את ההסכם הנורא שממנו ארה"ב פרשה.

טראמפ הדגיש כי הוא "רוצה הסכם שיטפל בתמיכת איראן בטרור". טראמפ חתם היום אחר הצהריים (שני) שעון ישראל על הצו, והסנקציות על איראן יחלו הלילה בחצות שעון וושינגטון, (בוקר יום שלישי שעון ישראל) .

טראמפ אמר כי ההסכם ממנו פרשה ארה"ב הוא "נורא" ואיראן הקפיאה את תוכנית הגרעין שלה בתמורת להסרת הסנקציות, ועם הכסף שהיא הכניסה, היא השתמשה למימון סכסוכים אלימים ברחבי מזרח התיכון.

טראמפ הזכיר את מה שאמר לפני שבוע, שהוא יהיה מוכן לפגוש את מנהיגי איראן, אך האיראנים הגיבו בלגלוג על ההצעה. טראמפ גם הזהיר מדינות שימשיכו לסחור עם איראן, ואמר שמי שלא ישתף פעולה עם ארה"ב, יסבול השלכות קשות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך היום את הנשיא טראמפ על החלטת הממשל האמרקאי להטיל סנקציות על אירן, ואמר: "זה רגע חשוב לישראל, לארה"ב, לאזור ולעולם כולו. הוא מסמל את הנחישות לבלום את התוקפנות האזורית של איראן וגם את התכניות המתמשכות שלה להתחמש בנשק גרעיני".

נתניהו קרא גם למדינות אירופה להצטרף למהלך, והוסיף: "הגיע הזמן להפסיק לדבר, הגיע הזמן לעשות, זה בדיוק מה שארה"ב עשתה וזה מה שאירופה צריכה לעשות".

צו סנקציות טראמפ איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד