כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024

הח"כ החרדי דורש: להנגיש את מערת המכפלה

חבר כנסת חרדי דורש משרי הביטחון והמשפטים לפעול להנגשתה של מערת המכפלה לנכים, בעקבות תיעוד שבו נראה הראשל"צ כשהוא מתקשה בעליה למערה ונאלץ להישען על חייל מג"ב

הח"כ החרדי דורש: להנגיש את מערת המכפלה
קובי הר צבי

פרסום ראשון: חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) מכניס את עצמו לקרב סביב שיפוץ מערת המכפלה והבנייה במקום, ודורש מהשרים אביגדור ליברמן ואיילת שקד להנגיש את קבר האבות לעשרות הנכים העולים למקום.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חה"כ אזולאי פנה לשרים באמצעות מכתב, בו כתב כי, "סוגיית הנגשת מערת המכפלה עלתה לסדר היום מספר פעמים על ידי מתפללים רבים הנוהגים לפקוד את המערה בה טמונים אבות האומה, למרות ניסיונותיהם להעלות לראש סדר היום את הנושא ולהביא לכך שהגורמים הנוגעים בדבר יפעלו להנגשת המערה, סוגיה זו טרם נפתרה ודרכי הגישה למערת המכפלה אינן מונגשות".

לדבריו, "העדר הנגישות פוגע באלפי בעלי מוגבלויות הנוהגים לפקוד את המערה. אני נכון להניח כי המתחם לא הונגש עד היום בשל הרגישות הקיימת באחזקת המקום ובמורכבותו".

"יחד עם זאת", מוסיף אזולאי, "לא יעלה על הדעת שמקום ציבורי שהנגשתו מתחייבת על פי דין ואליו נוהגים להגיע במהלך השנה רבבות מתפללים ובתוכם בעלי מוגבלויות רבים לא יהא מונגש".

חה"כ אזולאי כותב את המכתב לאחר שבעת האחרונה פורסם תיעוד של הראשון לציון לשעבר, הגר"א בקשי דורון, הנעזר בחיילי מג"ב על מנת לעלות את גרם המדרגות, בדרכו לפקוד את קברי האבות הקדושים.

המחוקק מסיים את מכתבו לשרים בהצהרה לפיה: "כמי שידועים בקרבתם וחיבתם למסורת ישראל ולנכסי צאן הברזל שלו שתפעלו לקידום הנגשת המתחם לבעלי מוגבלויות ונסיר מעלינו את החרפה הזו".

אזולאי מציע כי כל הגורמים הנוגעים בדבר יתכנסו ויבחנו את האפשרות להחיל את תקנות הנגישות באיזור יהודה ושומרון, "גם בעלי המוגבלות החיים באזור זכאים להתנייד במרחב הציבורי באופן המאפשר להם לנהל את חיי היומיום במינימום מגבלות בשל מצבם", הוא כותב.

מערת המכפלה ינון אזולאי הראשלצ הרב בקשי דורון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד