י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אחרי כהונה סוערת

היום: הרבנים הראשיים מחליפים תפקידים

היום יכנס הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף לתפקידו החדש כנשיא מועצת הרבנות הראשית ויסיים את כהונתו כנשיא בית הדין הרבני הגדול, במקומו יכהן בתפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שמסיים היום את כהונתו כנשיא מועצת הרבנות הראשית

היום: הרבנים הראשיים מחליפים תפקידים
הרבנים הראשיים לישראל צילום: דוברות הרבנות הראשית

היום יכנס הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף לתפקידו החדש כנשיא מועצת הרבנות הראשית ויסיים את כהונתו כנשיא בית הדין הרבני הגדול, במקומו יכהן בתפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שמסיים היום את כהונתו כנשיא מועצת הרבנות הראשית.

חילופי המשמרות הם יישום הרוטציה הקבועה מראש בין הרב הראשי האשכנזי לרב הראשי הספרדי. כזכור וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים', רק באחרונה מונה מנכ"ל חדש לבתי הדין הרבניים, הרב דוד מלכה שהחליף את המנכ"ל הזמני הרב שמעון יעקבי.

המינוי החדש גרר זעם רב מצידו של הרב לאו שטען במכתב ליועהמ"ש אביחי מנדלבליט וכפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', כי נעשה 'מחטף' במינויו של הרב מלכה וכי "עפ"י החוק וכללי המנהל התקין, מינוי המנהל לבתי הדין חייב להיות בהסכמת נשיא בית הדין שעתיד לעבוד איתו, ולא יתכן לבצע מחטף 3 חודשים טרם חילופי הגברא".

יצוין, כי המחלוקת סביב מינויו של הרב מלכה, היא אחת מיני רבות. בין הרבנים הראשיים שוררת מתיחות עזה וחילוקי דעות במגוון נושאים הלכתיים ורבניים.

מלשכת הראשון לציון נמסר: ״הראשון לציון והרב הראשי לישראל מציין בסיפוק את סיומם של חמש שנות עבודה פוריות בראש מערכת בתי הדין ושמח להיות חלק מהמהפכה שאפיינה את בתי הדין בשנים אלה, הראשון לציון מברך את עמיתו הרב הראשי הרב דוד לאו עם כניסתו לתפקיד ומאחל לו הצלחה רבה בשליחותו החדשה למען הציבור הבא בשערי בית הדין״.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}